PERVITIN
ELVIS
Dobrý den,zjistili jsme,že náš 17letý syn bere pervitin.Tvrdil nám,že žačal o prázdninách,ale zjistil,jaké je to svinstvo a ujištuje nás,že s tím skončil.Je možné /pokud mluví pravdu/ si vytvořit návyk za 2 měsíce?Dá se předpokládat,že pokud bude opravdu chtít,zvládne to sám?Nebo máme přistoupit k radikálnímu řešení a rovnou se obrátit na nějakou protidrogovou poradnu? Děkuji Martina H

Odpověděl:
Dobrý den, pokud váš syn mluví pravdu a bral pervitin jen 2 měsíce, není nereálné, aby s tím i sám přestal. O závislost jako takovou, by se nejednalo. Nicméně, obrátit se na nějaké odborné zařízení bych vnímala spíše jako rozumné řešení, než "radikální". Můžete tam zajít společně se synem, pokud bude souhlasit, nebo i vy sama. Určitě vám to budoucna ulehčí situaci a pomůže vám se v ní lépe orientovat a tím se i vyhnout případným neuváženým krokům, které vedou ke zbytečným komplikacím. Když napíšete region, odkud jste, mohu vám nějaký kontakt doporučit. Jinak většina Kontaktních center poskytuje poradenství nejen uživatelům drog, ale i jejich rodinným příslušníků. (Jejich seznam najdete v rubrice "Mapa pomoci" na stránkách www.drogy-info.cz). Přeji hodně štěstí.