heroin
m
po zjištění přítomnosti drogy v těle-heroinu, kombinovaným testem z moči,jak zjistím, kdy vzal dotyčný poslední dávku? tvrdí mi, že před 3 měsíci... drogu kouří. děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pozitivita přetrvává asi týden. Nicméně, test může interferovat s různými věcmi, je jen orientační. Pokud není v konsensu s tvrzením testovaného, nebo zjevným klinickým stavem - tak je nezbytné, aby jste jej konfirmovala, tedy potvrdila vyšší metodou (chromatografie, spektrometrie). Udělá vám ji Národní referenční toxikologická laboratoře v Praze v ulici na Bojišti, č.p. tuším 3. Kvantifikace a odhad doby posledního užití před dobou delší než 3 měsíce by snad byl možný z pramene vlasů, ale počítejte s tím, že to je bude dosti drahé. Pokud měl někdo heroin naposledy před třemi měsíci, neužívá žádné léky, nejí nic makového, je pravděpodobného, že heroin stále užívá a proto je test pozitiní. Pokud k tomu jeví zjevné známky intoxikace, byl bych si výsledkem téměř jist.