slečna Xsmutná..
Dobrý den, ani nevím, jak bych přesně měla formulovat to co mě trápí...Asi před rokem a půl sem prvně vyzkoušela pervitin.. Užívala sem ho tak jednou do 14 dnů po dobu 5 měsíců, jenže pak sem přestala... Jenže teď v dubnu sem potkala starého kamaráda,který nechci říci mě do toho zatáhl... Můžu si za to sama, ale stejně nebýt jeho...Teď pervitin beru už asi 5 měsíců, občas jen o víkendu, ale občas sem jela i 14 dní,ale to sem i jedla a normálně spala, já ve směs nikdy neměla problém s tím, že bych nemohla spát, nebo spíš sem se k tomu vždycky donutila, aspoň na 3- 4 hodiny...A teď od začátku srpna se snažím přestat, dokonce se mi to podařilo i na 13 dní,jenže sem to pak opět porušila, pak zas 5 dní pauza.. No a teď už "jedu" 3 den..Nemůžu pořad přijit na důvod proč si dávám, takže už to bude nejspíš závislost?Nevím, doufám, že to zvládnu sama přestat, jenže je kolem mě strašně moc lidí, co to berou, a přestat se s nima všema bavit je hrozně moc těžký...Myslíte, že bych měla vyzkoušet některé doléčovací centrum? Nebo napište aspoň něco, děkuji... za týden mi začíná škola, a vím , že by to takhle dál nešlo...

Odpověděl:
Zdravím vás, jak vidět, snažíte se svůj problém s pervitinem nějak řešit a uvědomujete si, že až začne škola, může jít fakt "do tuhého". Vaše úvaha ohledně návštěvy nějakého odborného zařízení je určitě na místě, nejspíš sama cítíte, že když jste na to sama, není to úplně ono a ta abstinence se nějak nedaří. Bohužel, nepíšete odkud jste, tak vám nemohu nějaké vhodné zařízení konkrétně doporučit. Takže buď ještě napište a nebo zavolejte do nejbližšího Káčka (jejich seznam najdete na www.drogy-info v rubrice "Mapa pomoci"), určitě vám tam někoho doporučí. Myslím, že jste to vzala za správný konec a jistě máte reálnou šanci s pervitinem přestat dřív, než vám v životě zadělá na další průšvihy. A nějaká ambulantní terapie vám s tím může výrazně pomoct. Tak ať se vám daří, hodně štěstí. PS: Chápu, že je pro vás těžko představitelná situace, že byste se přestala stýkat s okruhem svých známých, kteří berou, ale nejspíš sama víte, že s nimi abstinovat pravděpodobně nezačnete.