plnoletý syn bere pervitin
Ajka
Půl roku těžké psychické zátěže zanechalo na mě zdravotní problémy.Syn bere pervitin, prodává věci nebo je zastavuje, zadlužil se tak, že mu hrozí exekuce, tak splácím jeho dluhy, o kterých vím, nekomunikuje s nikým z rodiny, hubne, je bledý, často nebývá doma, když příjde, prospí i 2 dny v kuse.Naučila jsem se být velice pokorná a vstřícná, ovšem nic nepomáhá.Snažím se s ním komunikovat, ale nic mi to není platné.Nejhorší pro matku je, když chce dítěti pomoci, ale on jí odmítá a tvrdí, že to není pravda.Navštívila jsem psychologa, právníka a K-poradnu v našem městě.Je mi to prd platné, když syn odmítá pomoc.Zničí si život. Říkali mi, že musí padnout na dno, ale co když tam už zůstane?Jsem bezradná.V září má odjet do zahraničí za prací, tajně doufám, že když odejde od party a přeruší s ní kontakty, že snad v tom zahraničí se vzpamatuje.Ale i tam se přece dají sehnat drogy.Já sama jsem na dně, netěší mě práce, jsem učitelka ve školce, tam se musím přetvařovat, před rodinou se přetvařuji, před přáteli taky.Mou mamku a taťku to trápí také, ale oni zdaleka neví, co se doma děje,Nechci je tím zatěžovat, nejsou na tom zdravotně nejlíp.Vše probírám s přítelem, ale ani to mi nepomáhá.Nevím, kde hledat pomoc a opravdu DOBROU radu.Děkuji, že jste si aspoň tyto řádky přečetli.

Odpověděl: Jakub Minařík
Dobrých rad ve vaší situaci není mnoho. Ale několik nápadů mám. Doporučoval bych vám už neplatit za syna žádné dluhy. Tím že je platíte, tím platíte i jeho braní. Člověk dopadá na dno obvykle kombinací obtíží, finanční obtíže bývají jedny z významných - protože - když nejsou peníze, není na drogy, na bydlení, .... Doporučoval bych vám také vystěhovat jej na obvodní úřad (změnit trvalé bydliště), pokud jej má ještě doma. Zabráníte tím tomu, že exekutor vám sebere váš majetek. Nu a ohledně vás - jako moudré se mi jeví, kdybyste došla k psychiatrovi. Píšete, že máte psychické problémy je to vidět i z toho co a jak píšete. Ke mě také chodí rodiče v podobné situaci a ne že by za ně léky problém vyřešili, ale uleví se jim, jsou schopni lépe věci řešit a v kombinací s rodičovskou skupinou, nebo poradenstvím v KC jsou obyčejně schopni přijmout taková řešení, které prognosu beroucího potomka výrazně zlepší. :-)