varna v sousedství
marie
zdravím a mám asi trochu neobvyklý dotaz, ale snad vás nezarazí:-) v našem sousedství (velmi blízkém) bydlí skupina mladých lidí, podle mého odhadu narkomanů (abcesy na končetinách, evidentně se živí drobnou kriminalitou, jeden z nich má stihomam a schovává se před každým, kdo projde). v poslední době se (zejména v noci) stává, že k nim jde někdo na "nákup" a podle toho, jak to tam vypadá, soudím, že mají doma varnu. volali jsme tam policii, ale oni je dovnitř nepustili. docela se bojím, že to tam jednou vyhoří a my s nimi. co můžu dělat?

Odpověděl:
Dobrý den, přeposílám vám odpověď Mgr. Hany Gajdošíkové z Právní poradny A.N.O., kterou jsem ohledně vašeho dotazu kontaktovala. "Dobrý den, v žádném případě nedoporučuji Vámi popsané řešení. Pomineme-li možné trestněprávní aspekty, pokud někomu polejete dveře benzínem, nelze vyloučit vznik požáru (např. od cigarety, v bytě se mohou vyskytovat nebezpečné chemikálie). Navíc byste sousedům odřízli únikovou cestu z bytu. Stejně tak důrazně nedoporučuji jakékoliv řešení, které by mohlo znamenat nebezpečí škody na zdraví či majetku Vámi vyvolané. Nevím, při jaké příležitosti jste volali policii, předpokládám, že na místo přijela "pouze" hlídka, která prověřovala, zda se aktuálně něco děje či nikoliv. Doporučuji Vám standardně podat trestní oznámení na místní policii, event. přímo na příslušném státním zastupitelství, kde budete moci podrobně uvést, z jakého důvodu Vaše podezření vzešlo. Trestní oznámení bude policie muset prošetřit. Doporučuji Vám, abyste do protokolu také uvedli, že chcete, abyste byli vyrozuměni o výsledku šetření, pokud tak neučiníte, policie tuto povinnost nemá. S pozdravem Hana Gajdošíková, Právní poradna A.N.O."