Co dělat
EH
Naše 19ti letá dcera se v listopadu odstahovala ke svému staršímu příteli,se kterým už 2roky chodila.Nesouhlasilii jsme,protože ještě studovala ve 3.ročníku.Řekla nám,že je plnoletá a hotovo.Do té doby s ní větší výchovné problémy doma ani ve škole nebyly.V únoru nám třídní dala vědět,že se dcera neustále omlouvá a do školy moc nechodí.Domluvili jsme jí,ale v březnu ze školy volali znovu,že do školy nechodí a už se ani neomlouvá.Jela jsem hned za ní,byla vyhublá pusu samý opar.Hned mě napadly drogy.Lstí jsem na ní vymámila moč a dala ji vyšetřit.Byla tam sposta trávy a pervitinu. Dcera souhlasila s návratem domů.Ve škole jsme to uhráli na podmínečné vyloučení a doufali.že to společnými silami zvládneme.Stanovili jsme pravidla,která dcera po dvou týdnech opět začala porušovat.Navštívili jsme tedy poradnu,kde opět slíbila dodržování pravidel,ale za pár dní opět volali ze školy,že bez omluvy do školy nechodí.Když se po dvou dnech objevila doma,tak jsem jí poprvé v životě dala facku a řekli jsme jí,že když se tak bude chovat dál,tak jí z domova vyhodíme.Druhý den se sebrala a odstěhovala se zpět k příteli.Od té doby nechodila do školy ani se neukázala doma.Mám jí z prvního manželství.Její táta jí dával celou dobu peníze.Zjistili jsme,že má všude dluhy.Co jsme mohli to jsme zaplatili,ale donutilo nás to zrušit jí trvalý pobyt.Ze školy jí pochopitelně vyločili.Několikrát jsem se s ní bezvýsledně pokusila navázat kontakt. Objevila se před měsícem-po 6ti týdnech,v dost hrozném stavu.Vyhublá,nedá se s ní už normálně mluvit.Všichni okolo se jí zdají divní,všichni prý na ní koukají.O léčbě se sní mluvit nedalo,jen přiznala,že má hrozné stavy,že se pokusí alespoň týden abstinovat.Že dostali výpověď z bytu,nemá kam jít.Takže ten poslední měsíc vypadá následovně.5 dní byla u babičky na chalupě kde abstinovala.Pak se na 3dny vrátila do města a sehnala pervitin. Pak zase na 5dní jela na chalupu,ale nechtěla tam zůstat,tak jela zpět k otci.Ten jí vyhodil,tak jsme jí vzali my.Vydžela jen jednu noc a pak vyrzila do ulic.Během 3dnů se párkrát objevila a chtěla se vykoupat a najíst.Byla pod vlivem,snažili jsme se jí po dobrém domluvit,ale zase odešla.Pak v noci zavolala,že je v nějakém bytě s klukem,kterého otec jí chce zabít.Hned jsme tam jeli,byli oba zfetovaní,otec ji nemohl z bytu dostat.Nakonec s námi jela dobrovolně. Stavili jsme se na psychiatrii,kde jí máme v pořadí na detoxu,jastli není volné místo,kdyby se nám jí podařilo přesvědčit a jeli s ní domů.Doma vyváděla,chtěla za tím klukem,tak jsme jí zamkli a byli s ní doma.Pořád jsme jí to vysvětlovali a zdálo se,že to chápe. Byla klidná.Ale za pár hodin nás začala fyzicky napadat,sprostě nám nadávat,Zavolali jsme 155,ale než přijeli,zase se zklidnila.Sice jí odvezli,ale po hodině propustili s papírem,že je normální.Noc strávila neznámo kde.Další večer se objevila u svého otce,zablácená,mluvila naprosto zmateně.Nejdřív ji vyhodil a když v noci přišla znovu,tak ji nechal přespat a když chtěla za babičkou na chalupu,tak ji tam odvezl.Dnes je tam čtvrtý den a už se zas chystá do města.Co máme dělat.Tohle přece nikam nevede.Když ji necháme na ulici,jak radí odborníci,tak jí někdo zabije,znásilní nebo odvleče někam do bordelu.Je to krásná holka,která už se nedokáže chovat normálně.Proto jí ani nepřesvědčíme,aby souhlasila s léčbou.Kdo nám poradí co dál???

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zkuste se znovu obrátit na poradnu a probrat tam celou situaci do podrobna. Přes internet, bez Vaší zpětné vazby, dáme asi jen těžko něco dohromady. A vřele doporučuju, abyste se sešli všichni zúčastnění. Podle toho, co píšete, mám pocit, že nejste jako rodina v chování směrem k dceři jednotní - jeden ji vyhodí, druhý jí poskytne azyl. Pořád tak nějak koluje mezi vámi a nikam to nevede. Chápu, že nechat ji na ulici, se Vám jako matce nelíbí. Na druhou stranu ani současná situace není vyhovující. Možná by proto stálo za pokus: 1. domluvit se celá rodina společně, 2. ujasnit si za jakých okolností, podmínek a kolikrát jí budete posyktovat azyl, jídlo, peníze, platit dluhy ... Tím dáte dceři jasnou zprávu, kde jsou hranice. Ani to však nezaručí, že dcera přestane drogy brát. Je plnoletá a i když se Vám to nelíbí, braní drog je její věc. Jak moc si necháte jejím braním ničit svůj život, už ale ovlivnit můžete!!! Zkuste také trochu myslet na sebe - odpočinou si, nabrat síly, udělat si radost, nezapomínat na zbytek rodiny. Když budete sama unavená a zničená, nepomůžete tím nikomu. Držím Vám palce a přeju hodně sil. S pozdravem, Gabriela Koryntová.