jak se zachovat
galileo
Dobrý den, mám dceru, které bude v září 19let a bere pervitin a kouří marihuanu. Přestala chodit do školy. Je třeba yden pryč a pak doma vyjí ledničku a spí. Přiznala se že bere a že nechce s tím svinstvem přestat. Chce abych jí pouštěla domů se najíst, vykoupat a vyspat. Její myšlení už není v pořádku a dokonce mi ukradla peníze. Už nerozpozná co je černé a co bílé. Byla to moc chytrá a krásná holka. Já nevím, jestli bych jí neměla vyhodit, ale mám strach, že se jí stane něco ještě horšího. Protože jsem také měla problém s drogami, tak to trochu znám. Co mám dělat, jak se zachovat. Musím ji pomoci, ale nechci udělat chybu. Vím, že křikem nic nezmůžu. Děkuji za odpověď. Nešťastná maminka.

Odpověděl: Jakub Minařík
To, co popisujete, odpovídá spíše užívání pervitinu. Pokud dcera i náhle zhubla tak bych považoval právě pervitin za velmi pravděpodobný. Konopí takový obraz, jak popisujete, obyčejně nezpůsobuje. Jeho uživatelé jsou spíše hloubaví, pomalí a nepoužitelní. Také obyčejně neberou doma peníze. Nicméně vycházím z nějakých zkušeností, které není možné aplikovat na všechny. Ohledně možné pomoci - doporučoval bych se obrátit na nějakou instituci, kam můžete zajít osobně. Většína takových zařízení má i poradenství pro rodiče a tam bych doporučoval zajít. Dceru bych tam dovedl až ve druhé fázi. Pokud je dcera duševně zdravá, tak je pravděpodobné, že užívá drogy delší dobu, alespoň rok, protože krátkodobé užívání s sebou nenese takhle "nesocializované" chování. Mohu se samozřejmě ale mýlit.