drogy vs duševní choroby/prověrka psychiky?
Martha
Zdravím, v příbuzenstvu máme abnormálně vysoký výskyt duševních nemocí, z máminy strany deprese, teta a babička skončily sebevraždou, sestra a máma opakovaně pobyty v PL. Z tátovy strany schizofrenie a sklon k alkoholismu. Já žádné problémy nemám. Dva roky jsem experimentovala s pikem a LSD a nic se nestalo, můžu teda smažící období považovat za test psychiky, a za důkaz, že jsem žádné prokletí nezdědila? Protože kdyby ve mně nějaké dispozice k depresím nebo šílenství dřímaly, tak by je drogy vyvolaly?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je pravda, že dlouhodobé užívání drog, a to především halucinogenů nebo pervitinu, většinou urychlí nástup duševních poruch, ke kterým má člověk dispozice. Není to ale pravidlem, kromě toho nepíšete, v jaké míře probíhalo to "experimentování". Také musíte počítat s tím, že některé choroby tradičně nastupují později, např. některé druhy schizofrenie apod. Takže vyhráno rozhodně nemáte a vzhledem k tomu, jakou zátěž máte v rodině, tak bych určitě už nepokoušela štěstí nějakými dalšími experimenty s drogami ani alkoholem ve velké míře.