dcera
xxx
Dobrý den, ráda bych se zeptala na postup, který mám zvolit.Už jsem si jistá, že má 16 letá dcera bere drogy. Odpovídá tomu vzhled, hubnutí, zvracení, agresivita, velmi vulgární výrazy, kterými nás, rodiče, častuje i na úplně nekonfliktní dotazy. Asi před rokem navázala vztah s 19 letým klukem, který je nyní ve vězení a od té doby vyhledává podobnou společnost, chodí na " akce ", v noci nespí často doma. Na naše dotazy nereaguje a na zákazy už vůbec ne. Do zhruba 14 let to byla milá, veselá, nekonfliktní dívka a všichni v rodině jsme měli velmi hezký vztah. Teď je to úplně jiný člověk a už je mi jasné, že to nejsou jen projevy dospívání. Ráda bych věděla, na jaké zařízení se mohu jako rodič obrátit s prosbou o radu / Praha /. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zkuste poradnu pro rodiče, se sídlem v Café Therapy, na adrese Školská 30, Praha 1, Tel.: +420 739 268 527; +420 284 824 234, email ctrnacta@sananim.cz. Sama jste dobře zvolila, že je asi opravdu čas udělat nějaký razantnější krok a k tomu je nejlepší poradit se o celé situaci osobně. Můžete s pomocí zvážit např. nedobrovolnou léčbu v nějakém komunitním centru pro mladistvé (např. v Řevnicích), protože za dceru přeci jen stále máte zodpovědnost a na tento krok mátě právo, i když má i mnoho nevýhod.