pervitin
Beďa
Dobrý den, prosím o radu, syn (24)bere pervitin nitrožilně, bohužel nevíme, jak dlouho. Před 2 lety se odstěhoval bydlet s 2 kamarády, aby si vyzkoušel na co má. Navazoval pofiderní známosti, co vím, hrál automaty a prohrál spoustu peněz. Po vánocích nás kontaktovali, že chce spáchat sebevraždu, tak jsme ho hledali - našli, byl již zpět ve svém pronajatém pokoji, chtěli jsme ho odvézt na psychiatrickou léčebnu, ale nechtěl. Za nějakou krátkou dobu se vrátil bydlet domů, ale již několik měsíců je to zoufalé. Ukáže se doma třeba za týden, 14 dní, úplně vyřízený, lehne do postele jak je a spí. Budí se pouze na toaletu a na jídlo. Tak to pokračuje třeba 10 dní, potom se s ním dá lecos probrat, ale jakmile vyleze z domu, je to nanovo. Minule se mi přiznal co bere, kdo ho to naučil. Na léčení sám nechce, tvrdí, že už 2x přestal a znovu se mu to podaří. Dělá si všude nepřátele, přitom to býval velice jemný, hodný a citlivý kluk. Dluží, kam se podívá, k nám domů mu chodí pošta, jsou to samé upomínky, výhružky exekucí. U nás hlášený k trvalému pobytu není, ale máme strach, aby nepřišel exekutor k nám. Již několikrát se mi svěřil (poprvé snad už jako 16-17 letý), že mu ve vesnici vyhrožují, že ho pověsí, místní policajt, že ho do toho kriminálu stejně dostane. Moc mu přejeme, aby se z toho dostal, ale bojíme se, že sám to nezvládne. Prosím, znovu, poraďte nám, co máme dělat.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, situace je asi komplikovaná. Možná by bylo moudré, kdybyste se zašli i se synem někam poradit. Pokud nebude syn chtít, tak je možné se jít poradit i bez syna. Stačí napsat odkud jste a my se vám pokusíme vyhledat kontakt. Ohledně limitů pomoci je dobré, že syn, musí na pomoci spolupracovat, tedy že on sám chce něco změnit a je ochoten pro to něco udělat. Pokud nechce spolupracovat a nebo spolupracuje jen pasivně, tak je pomoc velmi obtížná, ne-li nemožná a výsledky takovém intervence jsou přinejmenším nejisté.