pokračování 149502
blabol
no s tou tolerancí nevim. já kupříkladu když hulím často tak se mi najednou zdá že už ty stavy nejsou zdaleka tak zábavný nebo že toho musím vyhulit víc. když pak ale třeba měsíc dva nehulim a pak si dám, tak to je zase co bývalo. jinak to DXM sem neměl tolikrát aby se mi udělala nějaká moc velká tolerance (od začátku prázdnin sem ho měl tak 5x). no snad se to alespoň částečně spraví, ten poslední stav byl divnej. jinak s těma kombinacema to vím, to já si k tomu nic neberu, výjma teda trochu alkoholu kterej se mi zdá že ten stav prodlužuje a občas marihuanu, ta to dost zesiluje, ale mám takovej pocit že si z toho pak skoro nic nepamatuju. jinak to s tím poškozením mozku při stálým užívání sem se dočetl kupříkladu tady: http://leda.lycaeum.org/?ID=9299

Odpověděl: Bára Orlíková
Vida, tak koukám, že nakonec možná máte víc informací než já:) Nakonec jsem to prošla ještě jednou a našla jsem na erowidu i ten Vámi zmíněný článek, ale i s tímto článkem http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health2.shtml, ve kterém jsou zas uvedené nějaké protiargumenty... Takže těžko říct, jak to s tím poškozením je. Je samozřejmě pravda, že každá psychotropní látka může způsobit více či méně závažné psychické potíže, s tím organickým poškozením si nejsem u DXM tak jistá. Navíc DXM patří do stejné skupiny jako ketamin, s nímž se například v současné době provádí výzkum na lidských dobrovolnících v Psychiatrickém centru Praha, a nedokážu si dost dobře představit, že by byl možný oficiální výzkum s látkou, která způsobuje závažné organické poškození mozku... Ohledně té tolerance - vycházím z informací o zkušenostech s pervitinem, opiáty a alkoholem, kde když už je tolerance rozvinutá, tak už to dost dobře nejde vrátit zpátky ani po dlouhé době abstinence nebo při méně intenzivním užívání... A vzhledem k tomu, o jaký typ látky se jedná v tomto případě, jsem si téměř jistá, že to bude podobné. Pokud máte o sebe a své zdraví obavy, tak Vám samozřejmě nic nebrání s užíváním přestat nebo ho snížit :-) třeba to pomůže. Rozhodně Vám to tedy neublíží. S těmi kombinacemi bych byla velice opatrná. Pro jistotu bych být Vámi nekombinovala DXM s ničím, obzvláště ne s tou marihuanou s ohledem na riziko, že po takovém tripu skončíte někde v blázinci.