thc
ellen
Dobrý den, mám drobný dotaz. Pokud u mě policie najde větší množství marihuany (např. 100 gramů). Jaký maximální trest mi hrozí, pokud mi nedokážou, že ji mám k distribuci (popř. by mě zajímalo jestli se z tohoto množství dá dle zákona vydedukovat, že mi poslouží k prodeji)? "Pouze" u sebe budu mít větší množství, než je povolené. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, ohledně přesné odpovědi na váš dotaz jsem kontaktovala Mgr. Hanu Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se zabývá právními aspekty drogové problematiky. Její odpověď viz. níže. Jen bych dodala, že s tím "větším množstvím" bych skutečně neexperimentovala. No, pokud by se vám popsaná situace opravdu přihodila, můžete se na Právní poradnu A.N.O. přímo. (kontakt najdete vpravo na těchto stránkách). "Dobrý den, nalezení uvedeného množství marihuany za Vámi uvedených podmínek, by bylo kvalifikováno jako držení omamných a psychotropních látek pro vlastní potřebu dle ustanovení § 187a, odst. 2, kde hrozí pachateli trest odnětí svobody v trvání 1 až 5 let. Pokud jste dosud nebyl trestán, připadal by v úvahu např. podmíněný trest odnětí svobody. S pozdravem Hana Gajdošíková, Právní poradna A.N.O."