pervitin
rondy
Dobrý den,chtěla bych Vás požádat o pomoc, nevím si absolutně rady. Můj přítel bere pervitin, dříve i nitrožilně,přestal a nyní v tom zase lítá. Jeho dojezdy jsou nepříjemné, často se potí a mění mu to myšlení a chování. Chtěla bych se zeptat co pro to mohu já udělat,jak mu pomoci, vím že pokud nebudechtít on sám je to těžké,nikdy ho neuhlídám ale potřebuju s tím něco dělat. Díky za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Chápu, že je Vám situace nepříjemná. A jestli máte přítele ráda, nedivím se, že mu chcete pomoct. Bohužel máte pravdu v tom, že záleží jen na něm - na tom, jestli má pocit, že má problém, který potřebuje řešit. Jediné, co můžete dělat, je ukázat mu, jak vnímáte jeho chování a popsat mu svoje pocity. Dejte mu najevo, že Vám na něm záleží, ale že jeho užívání Vám vadí. Mluvte o sobě, svých pocitech, o tom, jak vnímáte jeho užívání, mluvte o svých obavách. Zkuste se vyhnout výčitkám, vydírání a obviňování. Je jen na Vás, jestli s ním budete zůstávat, i když bude s užíváním pokračovat. Zkuste si však dopředu říct, co bude ta hranice, za kterou nepůjdete. Co by se muselo stát, abyste si řekla, že odejdete? Jestli však řeknete, že od něj odejdete, musíte to pak dodržet! Jinak by mohl mít dojem, že jeho chování tolerujete i nadále a vlastně se nic tak hrozného neděje. Přeju hodně síli a odvahy. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Kdyby přítel o pomoc stál, doprovoďte ho do nejbližšího Kontakního centra. Jestli dříve užíval injekčně, je možné, že bude znát adresu i on sám.