pomoc tchýni 2
huhulák
Dobrý den, děkuji za odpověď. V minulosti, cca před těmi 25 lety, tu žádné pořádné léky proti bolesti nebyly, tudíž jí lékaři předepsali na tak silné bolesti opiáty a i teď jsou to v podstatě jediné léky, které jí aspoň trochu pomáhají, když je nebude brát, bude mít velké bolesti hlavy, kvůli tomu nádoru. Takže problém je v tom, že ona nikdy abstinovat nemůže. Maximálně jí mohou léky dávkovat tak, aby si je brala správně a ne ve velkém množství. Pak jí propustí domů a kdo jí bude hlídat doma? Všichni chodíme do práce. Ona si třeba vezme léky, usne, za 5 min. se probere, sedí s lékama na klíně a neví, jestli už si je vzala nebo ne, tak si je pro jistotu vezme znova..... Takže vy sám za sebe byste mi léčebnu v Bohnicích doporučil? Tchán pro ní chce lepší léčebnu, třeba i menší, má obavy, že v Bohnicích k drogově závislým přistupují jako ke skupině a nezajímají se o jednotlivé případy. Je tam také velké množství drogově závislých lidí "z ulice" a nechce jí mezi nimi nechávat. Jak dlouho obvykle léčba trvá? 3 měsíce? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Chápu, že případ je komplikovaný, ale situce je taková, že tchýně nad užíváním ztratila kontrolu. Stav se může podařit nějak upravit, pokud tchýně bude spolupracovat. Nebude to asi úplně snadné, ale podle toho co píštete tchýně už moc nevěděla co dělá a docela bych odhadoval, že si nebude ani nic moc z poslední doby pamatovat. V téhle fázi bych osobně doporučoval vyčkat jak se stav vyvine. I s těmi léky proti bolesti to nebude úplně snadné. Dovedu si představit také situaci, kdy i po ústupu bolestí pacient dostává dále léky proti bolesti, neboť si stěžuje na bolest a lékař má omezené možnosti si to ověřit. Možná, že pak v situaci, kdy se dostane až do léčebny a má možnost si uvědomit co se s ním děje začne pracovat na jiných stratefiích zvládání bolesti, léky pak třeba nemusí být potřeba, nebo jen v omezené míře, nebo ve formách, ve kterých je zneužívání nesnadné, ... Jinak Bohnice bych s klidným svědomím doporučil, znám mnoho lidí, kteří se tam úspěšně léčili. Léčba trvá 3 měsíce.