Antidepresiva
tefnut
K psychiatrovi jsem přišla s depresemi. Dnes mám velice často záchvaty, kdy o sobě nevím a dokonce se pokouším i řezat. Právě proto mám předepsaný Rivotril. Beru ho dvakrát denně 1mg a v případě nějakého záchvatu ještě beru v poslední chvíli Neurol 0,5. Beru to už něco přes půl roku a teď se rozhoduji, zde se nechat hospitalizovat a nebo být dále na těchto lécích. Zapomněla jsem ještě říci, že občas (jednou za tři dny) beru léky na spaní (Stillnox nebo Zolpidem).

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že za takových okolností je potřeba dodržovat medikaci předepsanou lékařem a rozhodně ji nevysazovat nebo nesnižovat bez jeho vědomí a doporučení. Možná by pro Vás mohla být hospitalizace jednou z variant, jak se s tím popasovat v chráněném prostředí. Především bych ale o svých obavách ze závislosti a pochybnostech o vhodnosti té medikace mluvila s Vaším psychiatrem - společně se můžete domluvit na nějakém postupu, jak to vyřešit a zároveň se nedostat do nějakých větších potíží. Taky mě napadá, že by ve Vašem případě bylo docela dobré uvažovat o nějaké formě dlouhodobé psychoterapie, leckdy to může člověku dost pomoci. Samotná medikace a psychiatrická péče je samozřejmě v pořádku, ale pokud člověk současně využívá nějakou formu psychoterapie, získá k tomu navíc potřebnou podporu a dostatek času mluvit o tom, co se s ním děje a zkusit přijít na to, co to způsobuje/způsobilo a co se s tím dá dělat - na to v psychiatrii většinou nezbývá dost času. Jak už jsem určitě psala, takto přes internet Vaše nesnáze nedokážu dost dobře posoudit a ani Vám nějak mnoho pomoci. Pokud byste mi napsala odkud jste, mohla bych Vám poslat kontakt na někoho z kolegů - psychoterapeutů, kteří by se Vám mohli věnovat. Zatím přeji hodně štěstí.