pomoc tchýni
huhulák
Dobrý večer, je těžké zde převyprávět celý životní příběh mé tchýně, ani sama já ho pořádně do detailů neznám... V jejích dvaceti letech jí zjistili nádor na mozku, který byl operován, ale část tam přeci jen zůstala. Kvůli neustálým bolestem hlavy jí doktor až do nynějška předepisoval opiáty proti bolesti. Jenže ona si je dávkovala sama, míchala s jinými prášky, tudíž jsme ji kolikrát nacházeli v příšerném stavu. Spala za pochodu, usínala při jídle, výkyvy nálad, krádeže apod. Při návštěvě svého ošetřujícího lékaře, od kterého chtěla předepsat další léky, se stalo to, že jí napsal doporučení do Bohnic, kde jí udělali kompletní prohlídku a rozhodli o tom, že tam zůstane. Tchánovi neřekli nic, jen co jí přinést za věci. Nevíme jak bude probíhat léčba, jak dlouho tam bude. Je možné, že by jí mohli např. za týden pustit a na základě čeho? Prý je na pokoji s deseti feťákama... Mohli byste mi doporučit nějakou jinou léčebnu v okoloí Prahy, kde by se mohla léčit aniž by musela být na pokoji s tolika lidmi? Ani nevím, jestli mezi feťáky patří, s tímhle jsem se v životě nesetkala, tak nevím, na koho se máme obrátit a jak tuto situaci řešit. Děkuji předem za odpověďi.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vaše tchýně je, jak se zdá, závislá na lécích proti bolesti. Podle toho, co popisujete, tak se jedná pravděpodobně o léky s opioidní strukturou, v zasadě srovnatelné s heroinem. Její umístění na oddělení je tedy celkem logické na oddělení pro léčbu závislosti, kde prodělává odvykací léčbu. Chápu, že okolnosti asi nejsou příjemné. Na straně druhé, léčebna v Bohnicích je celkem dobrá a odvykací léčba má tam docela dobrou tradici. Výrazně lepší podmínky budete hledat obtížně a složení pacientů taktéž. Na oddělení pro léčbu závislostí bývají vždy vedle sebe uživatelé drog, alkoholici a závislí na lécích. Pokud vím, tak výhradně pro závislé na lécích žádná léčba není. Na vašem místě bych se snažil tchýni podpořit v tom, aby léčbu absolvovala a snažila se nadále abstinovat. Je to myslím jedinná rozumná šance, pokud se na ni nechcete dívat jak se motá usínajíc po bytě. Ohledně iformací, doporučil bych vám obrátit se na lékaře oddělení, jistě vám vysvětlí co a jak. P.s. Kdyby bylo třeba napište. Tchýni přeji úspěch v léčbě, vám pevné nervy. :-)