Pěstování a kouření
Viki
Dobrý den, chci se zeptat, mám v domě pochybné sousedy, kteří pěstovují 1 rostlinu konopí na společné zahradě, a doma tedy pravidelně kouří.Je to velice obtížné,dým je cítit úplně všude po domě. Bude se tím policie zabývat? Nebo kam se mám obrátit? Moc Děkuji Viki

Odpověděl:
Zdravím Vás, Mgr. Hana Gajdošíková z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky k vašemu dotazu uvádí: "Dobrý den, pěstování konopí, resp. druhů a odrůd rostlin konopí (rod Cannabis), které mohou obsahovat více než 0,3 % látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů, je dle aktuální právní úpravy trestným činem. Vaším oznámením se tedy policie zabývat bude. Nejsem si však jistá, zda se tím uspokojivě vyřeší Váš problém pokud se týče zápachu v domě. Kouření konopí, jakož i užívání jakýchokoliv jiných drog, samo o sobě trestné není. V tomto směru bude účinnější řešit situaci přímo se sousedy, případně s majitelem domu (pokud se jedná o nájemní byt). Pokud se jedná o byty v osobním vlastnictvím a nepodařilo by se Vám dosáhnout změny chování sousedů bez zásahu státních orgánů, nezbylo by než řešit Vaši záležitost sousedskou žalobou, v níž byste požadoval (a), aby se sousedé zdrželi uvedeného chování, příp. přijali opatření, aby k průniku zápachu nedocházelo, např. utěsněním bytu apod. Pronikání zápachu z kouře mezi byty není zcela běžným stavem, ať už se to týče kouření cigaret či konopí, a doporučuji proto v prvé řadě zjistit, proč k pronikání zápachu dochází. S pozdravem Hana Gajdošíková, Právní poradna A.N.O."