hulení
Káča
dobry den, muj manzel je " hulicem" uz od stredni skoly, dnes uz jsme temer tricatnici... Nejprve jsem jeho koureni prechazela, pak tolerovala, nyni nenavidim. Sliboval mi, ze prestane po svatbe, pak ze po narozeni syna... byt ono hrozne omezil, ja vyzaduji uplne prestani a tim konec lhani a dennich vyletu za podobne "postizenymi" jedinci. Nepomaha pochvala, ze to omezil, rozhuli se jeste vic... Nepomaha obcasna povolenka, opet zneuzije me duvery, ktera uz asi uplne zhasla, uz ani nevim, zda mi vadi vic, ze huli nebo to, ze mi lze :-( Dekuji Vam za odpoved, Katka

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, řekl bych, že manžel přestat nechce a to ani náhodou. Tedy, můžete s ním bojovat - pokud je to pro vás absolutně nepřijatelné, tak vám nic jiného nezbyde. Stejně tak - pokud jeho užívání působí jiné važné problémy (nepracuje, doma se jen povaluje, bije vás, dělá dluhy, ...). Existuje však riziko, že se váš vztah rozpadne, buď proto, že budete muset manžela vyhnat a nebo on bude chtít odejít a nebo proto, že se váš vztah poškodí natolik, že i když dosáhnete abstinence, tak to nepůjde dál. Také můžete pracovat na variantě smířit se s konopím, třeba s útěchou, že alkohol by byl horší riziko (to je konstatování) a že manžel i přes užívání konopí je vlastně docela prima. A nebo že nechcete riskovat manželství. Nu zkuste to promyslet a napište. :-)