Protialkoholní léčba
Azeret
Moje matka je alkoholička. Pije již několik let, ale až nyní jsem se společně s rodinou dohodla ji pomoci. Bydlí společně s mým otcem a sourozenci, kteří chodí ještě do základní školy. Ani neviděla ještě jejich vysvědčení!! Už několik týdnů se doma neukázala. Začala jsem si uvědomovat, když nepřišla na vánoce domů, že se mi to jen nezdá, ale mamka má opravdu problémy. Měla jsem velký vztek, že nechodí domů, občas nepřišla ani do práce, a teď už na práci kašle úplně. Chodila (z doslechu) na poloviční úvazek a zase přestala. Lidé ji vidívají opilou a také já sama jsem ji viděla v dost v ubohém stavu a to byla střízlivá. Nedbá o sebe. Dokonce i spala někde venku, to vím taky z doslechu. To už nejde jen tak sedět a nic nedělat!! Je to velká ostuda, ale hlavně je to hodně smutné a já bych ji chtěla moc pomoci. Nevím jen jak!?! Potřebovala bych znát postup.. Jestli ji máme odvést i když nebude chtít a já vím, že nebude..a kam?? K lékaři nebo přímo na protialkoholní někde? Můžeme proti její vůli? A když ne, tak co můžeme dělat? Jestli se takové protialkoholní léčení hradí, kolik asi stojí. Otec není v dobré finanční situaci, je na nemocenské a stará se o dvě děti a splácí jisté dluhy o které se postarala především mamka. Nevím na koho se obrátit, proto jsem vyhledala pomoc tady na těchto stránkách a věřím, že mi poradíte, jak na ten alkohol vyzrát? Vím, že musí ona sama chtít, ale to určitě nebude, nikdy si to nechtěla přiznat a kdo ví jestli se s náma bude chtít vůbec bavit a jestli ji někde najdeme... Moc vám zatím děkuji!!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud by se maminka rozhodla s alkoholem přestat, není to veliký problém. Léčba je v léčebně zdarma, trvá 3 měsíce a člověk se tam dostane obyčejně celkem snadno, stačí zavolat, dohodnout se o okolnostech a podmínkách nástupu a nastoupit. Na vašem místě bych se pokusil se mámy zeptat, jestli by o variantu, že by přestala pít a pokusila se léčit stála. Ostatní varianty jsou celkem komplikované. Pokud mohu mít doporučení, napište odkud jste a já se vám pokusím zprostředkovat kontakt.