prosba o antibiotika?
LENA
Dobrý den,obracím se na vás s prosbou o pomoc.Ve zkratce:5 let jsem byla na heroinu.Po pár pokusech v léčebnách se mi podařilo z pekla utéct.Po příjezdu do Prahy(už jsem byla cca rok čistá), jsem opět zklouzla dolů a to dost natvrdo.Začala jsem brát subutex.Beru ho už skoro 3 roky, ale poslední rok jsem si ho začala píchat.Samozřejmě s tím začaly problémy s abscesy.Vždy mi ale pomohly anitibiotika-Amoxiklav a rána se zahojila.Tentokrát jsem si strhla 3 velké strupy a tím jsem si zavařila.Nejspíš se mi to zanítilo a už přes 2 měsíce se mi to nechce hojit.Stále to mokvá.Vždy jsem používala na to hnědý Demratol zásyp na rány,nebo septonex zásyp a zavázala,ale tentokrát se to prostě nehojí.Vím, že mi pomůžou jen antibiotika,ale ke svému doktorovi nemůžu(rodinný doktor).Ztratila bych vše, co jsem 3 roky budovala.Rodinu, práci...Už nechci jít od začátku.Asi chápete jak na tom jsem.Subutex stále beru-již pod jazyk.Můj psychyatr to samozřejmě neví.Vykopl by mě.Mám velmi dobrou práci.Nechci jí ztratit.Stejně tak důvěru rodičů.Udělala jsem strašnou chybu a nyní za to pykám!Prosím vás, je možnost přes vás navštívit nějakého doktora, který by mi byl ochoten napsat antibiotika?Zkoušela jsem všechno možný,ale jste moje už poslední možnost.Pak už nevím jak dál... S přáním hezkého dne, LENA

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jestliže jste z Prahy, můžete se obrátit na MUDr. Vratislava Řeháka, který se zaměřuje především na infekční a jiné somatické komplikace souvsiející s drogami a ošetřuje drogově závislé pacienty a ex-uživatele drog. Být Vámi bych to udělala okamžitě. Vyšetří Vás a rozhodne, jak dál - to, co Vám předepíše za medikaci bych nechala na něm. Jinak mě napadá, jestli by nebylo vhodné chodit někam, kde Vám s tím problémem se Subutexem pomůžou. Nevím, zda docházíte pouze k psychiatrovi, který Vám píše Subutex a jinak v tomto ohledu žádnou péči nemáte nebo zda máte i nějakou podpůrnou terapii. Myslím, že by Vám to mohlo pomoct se dát trochu víc do kupy a nějak s tím užíváním Subutexu pohnout - přinejmenším mít podporu v tom neužívat injekčně a třeba ho časem vysnižovat. Zkuste to zvážit. Neznám Vaši situaci do větších podrobností a nevím, kam docházíte v současnosti, takže Vám nechci zbytečně doporučovat nějaké kontakty, ale pokud byste měla zájem o nějakou intenzvinější podporu, tak bych Vám mohla dát kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí. MUDr. Vratislav Řehák (hepatolog a internista) Nuselská poliklinika, Táborská 57, Praha 4 Nusle Je možno telefonicky se objednat Po-Čt, 9:00-12:00 Telefon 234 091 142