Otec gambler
Petr
Prosím o radu, co s otcem (věk 74 let), který propadl gamblerství. Problém jsem odhalil asi před rokem, když se ukázalo, že má dluhy, které už není schopen splácet. Tenkrát jsem vše urovnal za vynaložení nemalých prostředků. Zaručil se mi, že se to už nikdy nebude opakovat. Chvíli to vypadalo, že slib dodržuje, ale v poslední době se ukázalo, že v tom pokračuje dále, i když to samozřejmě nepřizná. Nejen, že že má zase spoustu dluhů, ale už přišel i za mnou, abych mu půjčil, že nemá na nájem a živobytí den po výplatě důchodu. Svůj stav ale naprosto bagatelizuje, není vůbec ochoten připustit si, že má nějaký problém. Obávám se, že vzhledem k jeho věku a psychickým dispozicím (po fyzické stánce je na svůj věk nesmírně vitální) nevidím žádné řešení. Proto vám píšu a prosím o laskavou radu, jak bych mohl tuto situaci řešit. Dekuji Petr

Odpověděl: Jakub Minařík
To je obtížná situace i vzhledem k věku otce. Napadá mě že by bylo neprve nezbytné pomoci otci aby si uvědomil rozsah a závažnost problému. Možn á, že by bylo moudré se spojit s dalšími lidmi, kteří jsou otci blízcí a nebo je otec vnímá jako autoritu, aby na otce nějak působili. Mohou to být příbuzní, může to být ptraktický lékař, ... Bylo by vhodné se na otce nějak pokusit společně zapůsobit. Také bych doporučil se zajít někam poradit, ale nejsem si moc jist zda mám na organisace zabývající se gamblingem kontakty. Mou doménou jsou přeci jen drogy. Poradit by vám mohl prim. Nešpor z PL Bohnice, který má myslím gambling, včetně možností pomoci zmapovaný lépe.