O malinko strucnejsi,o dost obsahlejsi,ne vse rikajici
indousek
Budu se tedy tazat primo a ne jako predtim,doufam jen ze odpovedi na me otazky nebudou odpovezeny shodne jako si odpovidam sam,jez hledajic jistotu v nejistote, kterou jsem docela jiste obklopen.Je me 27,premyslim na pikem ze ktereho si na prdel nesednu,ale presto vsechno me to nepripada uplne košér kdyz nad sebou tolik moc premyslim.Treba jak by pro me mohl byt duvot si dat jen to,ze byt proste najety je mazec i presto ze budu trpet,,Abych dodal mam 4 deti ktere bezmezne miluji,pronajaty byt co platim,nikdy jsem kvuly fetu nekradl ani nic co delaji ti co 1.misto hodnot jejich zivota zabyra fet.Ja se konejsim tim ze je soucasti hodnot meho zivota ale az posledni,,,,pro zenu to treba tak zrovna nepripada,,,,po tom co jsem ji rekl ze fetuju vic nez by si mohla myslet.Jsem spatny sam pro sebe ze si odpovim na vsechny vlastni otazky,a to si vetsinou spravne odpovim,,,jistota samo jemne stranou,nenecham se ale obechcat sam sebou proto si cekam na skutecnost potvrzujici mou pravdu.Mnozstvi samozr. beru vetsi,,ale gdy jak nekdy je to sylne a jindi.....Momentalne si pripadam jako mentoska ktera se v tvych ocich neumi a taky nechce vyjadrit,coz je trochu pravdou i tim ze to fakt nejde....Chci komunikovat obektivne i ob. cloveke.,,nechci se pri tom ponizit ale chci se ujistit vice v mem ja,,,ve skryte poznamce je neco co je pro me jeko pro pomoc schudnejsi..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím, no podle toho, co píšete, mi spíš připadá, že ten problém je větší než si chcete pustit k tělu a snažíte se sám sebe přesvědčit, že je to zatím ok. Pokud berete pervitin, máte manželku, kkterá má za to, že problém máte a které jste až do nedávna neřekl pravdu o intenzitě Vašeho užívání pervitinu, máte děti, které máte rád a přesto berete pervitin dál, což asi není zrovna nejlepší výchovný model Tak to zrovna nevypadá, že by byl pro Vás pervitin na posledním místě. Zkuste se třeba zamyslet nad tím, jak vypadal váš poslední týden nebo čtrnáct dní - kolik času z toho týdne jste se plně věnoval své práci, své ženě, svým dětem a kolik času jste věnoval činnosti spojené s pervitinem a kolik času například z posledních čtrnácti dní jste byl pod vlivem pervitinu... Možná zjistíte, když byste si to objektivně zaznamenal, že pervitin zabírá mnohem větší prostor ve Vašem životě, než se Vám zdálo. Víte, člověk se paradoxně ve chvíli, kdy cítí, že se ta závislost rozvíjí, chce ujistit, že to tak není, aby mohl v braní drog pokračovat dál. Myslím, že sám cítíte, že to už není úplně v pořádku a možná uvažujete o tom, že byste s tím měl něco dělat. To, že berete, abyste zažil ten pocit, že je to "mazec", i když "pak budete trpět" je například jedním z kritérií závislosti - odborně řečeno "pokračování v užívání i přes negativní důsledky užívání drogy". Zkuste mi napsat, jestli jste třeba o nějaké formě odborné pomoci uvažoval a jestli Vás napadlo, že by bylo potřeba s tím přestat. Uvidíme, jestli najdeme něco, co by Vám mohlo pomoci.