Micky
Synovec byl dnes úplně mimo,mluvil z cesty,pořád ho někdo pronásledoval.Vyčetl jsem že to nasvědčuje účinku pervitinu.S jeho matkou jsme nevěděli jak se zachovat.Zhruba za poslední dva měsíce hodně pohubl,ale do prace chodí.Tohle je záležitost stará hodinu,teď spí a já celou dobu hledám na netu nějakou pomoc,či radu.Policie zatím podle mě nepomůže a k lékaři, v neděli?K jakému?Díky za jakoukoliv radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, skutečně vypadá jako symptomy užívání pervitinu - jak jeho vztahovačné a zmatené chování, tak i jeho hubnutí v poslední době. Po užití pervitinu může dojít k takovým stavům, do kterých se Váš synovec dostal. Obyčejně to odezní s odezněním intoxikace. Tedy je možné, že se z toho "vyspí". To ale samozřejmě neznamená, že je problém s drogami vyřešený. Odezněla pouze krizová situace a bude potřeba se synovcem o jeho užívání drog promluvit a zjistit, jak na tom je a jak se staví k tomu, že by měl s užíváním drog přestat... Protože sice můžete spolu s ním navštívit lékaře (nejlépe psychiatra), ale pokud on sám nebude mít pocit, že to k něčemu je, tak to pravděpodobně také k ničemu nebude. Vím, že se jedná o dotaz ze včerejška a je možné, že už jste s ním o tom problému s drogami mluvit a že už se situace nějak změnila. Když mi napíšete, jak to teď vypadá a také odkud jste a kolik je synovci let, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů nebo nějaké odborné zařízení, kam byste se spolu s ním mohli obrátit. Pokud jeho paranoidní stavy přetrvávají, případně se choval tak, že by nějak ohrožoval sebe nebo své okolí, je nejlepší variantou obrátit se na nejbližší psychiatrickou léčebnu nebo jiné lůžkové psychiatrické zařízení. Policie v tomto ohledu moc nepomůže. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce, aby to se synovcem dobře dopadlo.