závislost
earl
Po silném panickém záchvatu doprovázeném silnou tachykardií mi po celkovém vyšetření s negativním výsledkem včetně srdce byl předepsán lexaurin a vasocardin, na nichž mi vznikla mým zaviněním závislost pro kombinaci s alkoholem. Doba je asi 8 let, dávky lex. cca 4-6mg/den, vasocardin 100mg/den. Dávky se snažím snižovat, po čase se však dostanou na tuto úroveň. Je možné situaci vyřešit pouze vůlí?Děkuji za odpověď .

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo na místě vyhledat odbornou pomoc, ale na druhou stranu nemusíte mít obavy z toho, co píšete ve skryté poznámce. V tuto chvíli bych Vám doporučila návštěvu nějaké psychiatrické ordinace se zaměřením na závislosti (jsou v každém regionu), kde byste se mohl poradit a ve spolupráci s lékařem byste si mohl sestavit schéma, jak budete postupovat ve snižování léků a jak budete zacházet s alkoholem - z jeho strany byste pak měl jednak podporu a jednak kontrolu. Specialista by Vám mohl napsat i nějakou bezpečnější medikaci místo lexaurinu, existuje řada moderních antidepresiv, která nemají potenciál vyvolat závislost, protože mají jiný mechanismu súčinku - pokud byste při snižování nebo při abstinenci od léků měl nějaké závažné psychické potíže nebo se Vám vracely panické ataky. Pokud se o vysazení člověk pokouší sám, zpravidla to selže, jak ukazují i Vaše zkušenosti. Je to těžké a s odbornou podporou má člověk vyšší šanci na úspěch. Teprve v případě, že by to nešlo zvládnout ambulantní cestou, by bylo dobré uvažovat o nějaké formě ústavní léčby. Ale to byste všechno mohl také konzultovat se svým lékařem, co by pro Vás v takovém případě bylo nejvhodnější. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů nebo nějaké vhodné zařízení dostupné z Vašeho bydliště. Zatím přeji hodně štěstí a nebojte, jistě to půjde zvládnout.