tereza
dobry den!je mi 19 a do nedavna jsem zila u sveho otce asi pred 3 roky jsemse tam zacala uzivatpervityn.od te doby jsem mela pro me v tu chvili uzasny zivot plno zjmavich kmaradu a volnost kterou mi zas dopraval mu otec.posledni dva mesice jsem byla pryc s domu a bydlela s kamarady ale tataka jse dovedel ze etuji.tak jse rozhod me poslat za matkou do brna.Ted jsem v brne nikoho tu neznam nemam zade kamarady a to vse na co jsem byla zvikla mi tu chibi.nemuzu jse s tim vyrovnat.obcas mam chut to zabalit a jit se radeji zabit.a nebo utyct spatky za tatkou.nevim jak to mam zvladat ten zivot plny kamaradu a svobody a hlavne ty drogy mi opravdu chybi

Odpověděl: Jakub Minařík
Možná se otci povedlo zastavit rozvoj závislosti. Teď máte v zásadě 2 možnosti. Buď začít abstinovat a nebo pokračovat v užívání s rizikem, že se rozvine závislost se všemi důsledky. Včetně nezbytnosti ústavní léčby, rizikem nákazy žloutenkou a HIV/AIDS. Je to asi na vás, jak se rozhodnete. Ohledně vašich stavů - doporučil bych vám vyhledat psychiatra. Podobné stavy bývají celkem obvyklé jako následek užívání pervitinu a existují léky a psychoterapeutické postupy, které vás podobných stavů zbaví. Doporučil bych vám zařízení které se jmenuje Ellysium, patří sdružení Podané ruce a najdete jej na adrese Hapalova 22, Brno. Je tam psychiatr i psychoterapeuté. Kontakt najdete na webu o.s. Podané ruce. P.s. Naopište, jak to dopadlo. :-)