jak dál? co dál?
sestra
Dobrý den, Mám takový problém teda ne já ale můj bratr je mu 19 let a bydlí s mojí mamčou a jejím přítelem. Začlo to už ve školce a ve škole, kdy byl bracha nezvladatelný ale mama si pořád říkala jednou snad bude mít rozum... Nadělal se tolik hloupostí... Něklikrát ho vyhodili z učnáku takže skončil pouze se základní školou. Máma mu celej život pomáhala se vším nacházela mu nové školy chodila za učitelkami ředitelkami... nezbylo než si najít práci. i když měl jen základní školu a ještě mu tenkrát nebylo ani 18 pokaždy mu našla fakt dobrej flek problém byl v tom že v každé práci vydržel max 3 měsíce. Ten největší problém začal když nastoupil jako skladník, našel si přítelkyni a po 3 měsíční práci si vzal fabii tu za měsíc rozsekal na odpis... Tohle jsou jen peníze peníze... ale pořád to nebylo to nejhorší. Jeho přítelkyne je nebo jak to mam napsat je fetacka kterou rodice vyhodili z baraku bere nebo brala pervitin. Muj bracha se po prusvihu s autem sebral a odesel od nasich. Mamka se z toho malem zhroutila delala vse aby se vratil v te dobe asi jeste nevedela ze take bere pervitin. Nakonec ho premluvila at se vrati a muze i s jeho pritelkyni zustat u nich doma. Pod podmínkou že si najdou práci a budou chodit do práce. Mama oboum nasla praci Bratrovi zaplatila ridicak C aby mohl ridit. ona si nasla místo pokojske. Takhle to slo ale pouze u obou jen necele 2 mesíce Bratrovi sebrali papiry a ji prej vyhodili... Nejhorsi je ze mama nevi co dal porad to jde takle do kola je na to vse uplne sama nechce ho vyhodit z baraku je to jeji syn to chapu ale nejde prece porad mu vse strkat az pod nos oni by nejradeji nic nedelali vidi pouze penize ktere si vydelaji za mesic ale nevidi uz další budoucnost. Mama je nechce vyhodit aby zase nezacali brat ani nevi jestli uz prestali muj dotaz tedy zni je neco nebo nekdo kdo by mohl poradit? jak dal? je nejaka poradna nebo aspon co dělat mamka je važne už v koncích dííík moc

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že je to pro vaši mámu náročná situace. Ale pokud bude i nadále vašemu bratrovi "zametat cestu", žehlit jeho průšvihy a poskytovat mu takový komfort, bratr své chování se vší pravděpodobností nezmění. Proč taky, za takovýchto podmínek jemu ani jeho přítelkyni drogy žádné zvláštní komplikace nepřináší a pokud náhodou ano, tak to maminka vždycky nějak pořeší (- najde práci, zaplatí řidičák a bydlení....). Myslím, že by vaše máma měla nechat vašeho bratra, ať si také nese negativní důsledky svého jednání. Víte, určitě by bylo nejlepší, pokud by to máma zašla někam probrat osobně. Bohužel nepíšete region, odkud jste, takže vám nějaké konkrétní odborné zařízení nemohu doporučit. Takže se ještě ozvěte. Hodně štěstí.