Pro Báru
C.C.
Milá Báro, velice děkuji za Vaše rady ohledně nabitého progamu týdne, zájem, účast a další, snažím se a zatím se mi daří....a budu-li chtít, bude i nadále...to velmi dobře vím. Věnuji se našemu domu a hlavně okolní zahradě, našemu majetku s přítelem. Ten, můj Míra, má pochopitelně velikou radost a já bych ho nerada zklamala, i když on též nebyl dřive zrovna košer a zklamání bylo více z jeho strany a já byla ještě normální bytost. O drogy se však u něj nejednalo, ale zejm. za posledí rok se zcela změnil a stal se z něj opravdový partner...jsme spolu, i spoečně bydlíme, už 12-tý rok. Tak by si to i zasloužil, že. Nicméně má osobní motivace je velice malá, jako bych kvůli mě samé, nebyla schopna nic, čistě pro své dobro, udělat a to mi dělá trocha starost, navíc ty deprese a pocit nenávisti k sobě. Snad se ale i tohle se časem změní, já vím...člověk musí být trpělivý... moc děkuji a určitě se ozvu, opravdu mi tohle dopisování pomáhá, přez počáteční skepsi, kterou jsem cítila...přeji hodně úspěchů, Báro na poli pracovním, a zejm. v tom osobním. PS:s těmi kontakty to bude horší..všude mám bývalé kolegy, u auritu se jedná dokonce o ,,můj projekt-mé dítě,, a vůči paní V. a H. jsem byla 4roky v nadřízené pozici, ale krumlovské káčko je mi novonkou, tak snad tam to bude ok. Zdraví moc a krásný den přeje C.C.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Co se týče té vlastní motivace, to je těžké - závislost podkope vlastní kořeny, ty pak musíte znovu hledat. Myslím, že jsem se nesetkala s tím, že by někdo chtěl přestat brát drogy jen kvůli sobě - motivy jsou více či méně vždycky vnější. Od toho, že by člověk rád dal do kupy vztahy s partnerem, rodinou a nechce o ně přijít až po to, že mu hrozí vyhazov z domu, z práce nebo kriminál. To bych tak neřešila. Důležité je, že ty motivy jsou. Čím déle pak člověk abstinuje, tím líp si nachází cestu k sobě a je ochoten si připustit, že není tak nemožný a příšerný a že stojí za to drogy nebrat už jen pro to, že se sám se sebou cítí líp. Nechtějte po sobě nemožné. Stačí, že budete abstinovat tento týden. Jak to bude příští týden, jestli to vydržíte, a jestli Vás to neskolí, tím se teď nezabývejte. Soustřeďte se jen na to, co je teď. Neuvažujte nad tím, že je nemožné vydržet to navždycky. Zkuste vydržet dneska, vydržet do neděle, do konce příštího týdne. Ono se to pak přežívá líp :) Držím palce. P. S. Ještě jsem pro Vás našla nějaké kontakty, uvidíte, jestli jsou/nejsou vhodné. Kontaktní centrum Arkáda Fügnerovo nám. 48, Písek, 397 01 telefon: 382 228 171 Mgr. Erika Kellerová http://www.arkadacentrum.cz Krizové a kontaktní centrum U Stadionu 397, Prachatice, 383 01 telefon: 388 310 147 Mgr. Dagmar Randáková http://www.os-prevent.cz