závislost na subutexu
jana
prosím o kontakt na lékaře, který by pomohl vyléčit moji příbuznou. Je závislá na subutexu, ten začala brát v těhotenství jako v rámci odvykání závislosti. Vzhledem k dalším okolnostem se stala závislou na subutexu, protože si tím léčila svoje stavy a začala ho nakupovat na černém trhu. Má roční dítě a je samoživitelka. Domnívám se, že je třeba najít lékaře, který by mohl poskytnout "mateřskou péči", protože ona si velice těžko pustí někoho do svého soukromí.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o příbuznou starost, ale bohužel nevím, zda ona o pomoc stojí nebo zda vůbec uvažuje o tom, že by s tím něco dělala. Obávám se, že pokud ona nebude svolná s tím něco dělat, tak to bude hodně složité. Vím, že je to o to těžší situace i vzhledem k tomu, že má dítě. Hrozí samozřejmě riziko, že pokud se o jejím užívání Subutexu z černého trhu dozví sociálka, že se vaše příbuzná může dostat do velkých potíží (samozřejmě, že užívání Subutexu je velký problém sám o sobě, ale v tomto případě to může mít dost tragické důsledky pro dítě). Nevím bohužel, co myslíte poskytnutím té "mateřské péče" a ani nevím, odkud Vaše příbuzná je. Pokud mi napíšete více podrobností, mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit. Existují zařízení, která se věnují přímo závislým matkám s dětmi.