Jak mám poznat...? pokračování
Šárka
Ono je to spíš tak, že nejsem celkově spokojená sama se sebou a se svým životem. Možná by pomohlo, kdybych neměla tak vysoké nároky, ale asi jsem už taková. K čemu by mi byla informace, jestli jsem nebo nejsem závislá? Kdybych dostala jasnou odpověď, že jsem, tak bych se snažila vše rezolutně zastavit, nahlížet na to jen z jedné stránky a měla bych na 100% jasno v tom, že se sebou musím něco dělat a taky bych si musela říct:nesmím. Ale takhle balancuju někde na hraně a chvíli si říkám:možná mám problém, některé ukazatele pro to svědčí, třeba to, že ztrácím přehled o tom, co jsem komu řekla a začínám být vynalézavá v tom, jak všechno skrýt před členy rodiny, atd. A v zápětí si zase říkám:je to blbost, sama sobě namlouvám, že nějaký problém existuje, až ho na sebe přivolám, vlastně si ho vsugeruju. Za tak krátkou dobu nemůžu získat přece závislost. Takhle si neumím říct stop, protože si pořád myslím, že mi nic není, že je to jen taková přechodná doba, kterou až překročím, tak už se k ní nevrátím,jen touha být jiná než předtím, vymanit se z nějaké škatulky, kam mě ostatní zařadili, ale vzhledem ke své povaze toho sama nejsem schopná a proto si "pomáhám" takto. Zkrátka sama to posoudit nedokážu, protože se mi zdá, že i kdybych si vybrala sama podle testů a zde napsaných věcí, že tomu prostě nebudu věřit a jsem zase na začátku. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Určitě byste zvládla v jakémkoli testu odpovědět tak, abyste vypadala jako alkoholik, nebo se pletu? A jestli nemáte sama jasno v tom, jestli si věci namlouváte a vsugerováváte, k čemu Vám takový výsledek bude? Co mi připadá na Vašem dotazu podstatné je jiná věc - píšete, že nejste celkově spokojená sama se sebou a svým životem! Chcete se vymanit ze "škatulky", do které Vás dali, ale myslíte si, že to nedokážete sama. V tuhle chvíli Vám v té změně nebo zvládnutí stavů nespokojenosti pomáhá alkohol - bohužel Vám pomáhá i v tom zařadit se do škatulky "alkoholik". Vypadá to, že hledáte odpovědi na spoustu otázek, nebo se pletu? Zkoušela jste si je napsat, někoho se zeptat? Jistě nebudete jediná, kdo si takové otázky pokládá. Co myslíte, kde byste mohla najít pomoc pro hledání odpovědí?