Má sestra
ja
Psala jsem do teto poradny pred nekolika mesici. Chtela bych se zeptat. Ma sestra je zavisla na pervitinu uz zhruba pet let. Chce prestat, ale na detox se ji nechce do lecebny odmita. Rika ze tam se naopak vic s prately s fetaky a ze tem navaze horsi kontakty. Chce odjet do ciziny. Znate nejkaou lecebnu nebo-li nekam kde by ji pomohly? Sem uz opravdu zoufala. Byl to vyborny clovek. Inteligentni holka, ted ji to vymazava mozek kazdym mesicem vic a vic. Uz ji nepoznavam. Je hrozne kdyz je to vase druhe ja a vy s tim nic nemuzete delat. Prosim o pomoc radu pochopeni cokoliv. Nejlepsi by opravdu bylo, kdyby odjela do ciziny, ale nevim kde hledat. Dekuji predem...

Odpověděl: Jakub Minařík
No, nejspíš odjede do ciziny brát. Není žádný důvod, proč by tam měla abstinovat, nebo proč by měla abstinovat až dojede zpět. Nu, koneckonců, pokud chce do ciziny, tak může jet, v tom není žádný problém. Osobně soudím, že sestra vám maže med kolem úst a chce brát. Takhle získává odklad, abyste jí nechali na pokoji. Ohledně léčeben, je jich celkem spousta, většina nabízí celkem standardní program, který by měl sestře pomoci. S jinými uživateli drog se tam potká, může se od nich něco i přiučit, to rozhodně, ale konec konců - ona sestra je jistě taky něco přiučí. Já myslím, že riziko hrozí tam, kde postižený bere 2 měsíce a měl pervitin 4x a nikdy předtím nebral. Sestra je, mám dojem, o dost zkušenější. Ono v léčebně se můžete naučit abstinovat tehdy, pokud o to stojíte. Jako celkem rozumná varianta se jeví PL Červený dvůr.