marihuana přez hranice
Luboš
Dobrý den, na hraničním přechodu Rozvadov u mne našli při kontrole němečtí celníci marihuanu (2,4 gramu i s igelitovými pytlíčky). Sepsal jsem protokol, pustili mne dál. Nevíte jaké mi hrozí sankce? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejlepší bude, pokud se obrátíte (můžete i telefonicky) na Právní poradnu A. N. O., kde se zabývají právními aspekty drogové problematiky. Poskytují i bezplatné právní poradenství v těchto případech. Kontakt je následující: Právní poradna A.N.O. Koněvova 95, Praha 3, 130 00 telefon: 222 582 932 mobil: 736 760 701 Mgr. Hana Gajdošíková http://www.asociace.org Bohužel převoz drogy přes hranice je kvalifikován jako trestný čin a nemilé je, že Vás chytli na německé straně. Převoz přes hranice bohužel není to samé jako držení drogy v malém množství, což je v rámci českého práva přestupek, který se obyčejně řeší pokutou. Převoz je podle českého i německého práva trestný čin. Jaké jsou sankce v Německu za podobný čin bohužel nevím, ale kolegyně z Právní poradny by Vám byly schopné poradit, jak to bude teď s tou Vaší kauzou pokračovat dál. Jedna varianta je, že to budou řešit německé úřady a druhá varianta je, že to předají k řešení do Čech, ale jak budou postupovat konkrétně, nedokážu posoudit. Přeji hodně štěstí a příště s sebou travku přes hranice fakt nevozte. Bývají z toho ošklivé průšvihy. Máte štěstí, že Vás s tím nechytli někde v Turecku...