anela
Jsem matka 20-ti letého syna z Brna. Zjistila jsem, že bere nějaké drogy /sám mi to dnes i přiznal/. Nevím jaké a jak dlouho. Chtěla bych mu pomoci, sama nevím jak. Bydlí se mnou a zatím i komunikuje, i když ne moc. Díky za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, jsem moc ráda, že jste se obrátila na naši poradnu. Ptáte se, jak pomoci synovi, který užívá drogy - nepíšete k tomu však nic bližšího. Asi nejdůležitější ze všeho je, jestli si syn nějaký problém, se kterým by potřeboval pomoc, vůbec připouští. Jestli ano, můžete ho odkázat třeba na naše stránky, kde najde informace nejen o účincích a rizicích jednotlivých drog, ale i kontakty na zařízení, kam by se mohl obrátit v případě, že by pomoc potřeboval. Zpravidla jsou to Kontaktní centra nebo AT ambulance, kde by syn mohl svou situaci probrat a společně s odborníkem zvážit, jakou formu pomoci potřebuje. Vám bych poradila pokusit se udržovat i nadále se synem kontakt, otevřenou komunikaci, a příjemnou domácnost, kde fungují jasná pravidla - každý má svá práva i povinnosti. Se synem si můžete bez výčitek, obviňování a vyhrožování promluvit o tom, jak se cítíte v této situaci Vy (máte o něj strach, chcete mu pomoci a nevíte jak apod.) i o tom, jak to vlastně s těmi drogami má. Kdybyste měla pocit, že je toho na Vás moc, můžete se i Vy obrátit na zmíněné K-centrum nebo AT ambulanci. Přeju hodně štěstí a kdyby něco, ozvěte se. S pozdravem, Gabriela Koryntová.