Dotaz
Mim
Dobry den,chtel jsem vas poprosit o nazor : mam pritelkyni ktera dva roky bere intravenozne pervitin,ten ji prodava jeji kamaradka ktera je tzv.dealerkou.ona sama nebere,jen prodava myslim ze ji jde jen o penize.jde mi o to ze kdyz pritelkyni rikam ze to neni zadna kamaradka,vzdyt musi videt jak ji nici,jak ji pripravila o veskere penize,co to dela s jeji psychikou a tak tak ji ma pritelkyne brani,rika ze je hodna,ze to tak nebere apod.jde mi o to slyset od nekoho kdo tomu rozumi jaky maji vlastne vztah,ja myslim ze zadny.dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Víte, intenzita přátelských vztahů někoho, koho neznáte, se těžko takto přes internet posuzuje. Nicméně bych se spíše přiklonila k tomu, že si Vaše přítelkyně tento vztah idealizuje, aby si nemusela připustit to, co si o tom myslíte Vy. Také myslím, že se nejedná o rovnoprávný přátelský vztah, možná že má Vaše přítelkyně dotyčnou ráda, což se nevylučuje s tím, že se spíš bude jednat o vztah zákazník - klient, a to ještě velmi porouchaný. Ale tohle bych neviděla v případě Vaší přítelkyně jako největší problém - je v zásadě jedno, jestli berete drogy od někoho, koho máte rád nebo ne, ale problém je primárně v tom, že ty drogy berete, a to dlouhodobě a intravenózně. Takže bych se na Vašem místě nesnažila přítelkyni primárně vymluvit její kamarádku, ale braní pervitinu...