Velice diky báro za odpověd
C.C.
Moc opravdu dekuji za odpoved.proc se na to vlastne ptam?jak jinak,nez ze se me to primo tyka a ta popisovana osubka neni nikdo jiny,nezli ja.jsem z cele situace uz dost zoufala,navic nechapu jak se mi to mohlo stat,mam Vš vzdělani v socialni oblasti,mela jsem zajimavou a narocnou praci,koordinator zdrav.socialnich projektu pri diecez.charite a administraci jednoho esf projektu,ktery jsem napsala,ale prace bylo tolik,ze jsem z ni pred pul rokem radeji sama odesla.no a od te doby mi chybi penize a ne ne se sveho navyku zbavit.i kdyz nevim,zda skutecne chci....jen nechci byt pro sve blizko zdrojem trapeni.nevim uz si rady,mam skveleho partnera,domek,ale deti bohuzel a bohudik nemame.nevim jak zacit,jiz jsem 7dni cista a rada bych,aby to tak zustalo,jen mam strach,ze,to nevyjde,uz mam toho malo proc chtit,jen dluhy a smutneho miru,kteremu se jen tezko divam do oci...proste to vsechno moc boli,ze bych to radeji nevidela.date radu kam v okoli čsskych budějovic zajit? Bojim se ale o připadnou budouci praci,rada bych pracovala v oboru.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, koukám, že ten původní krátký dotaz odkazuje na mnohem delší povídání. Víte, závislost je záležitost, která může dostat kohokoli bez ohledu na inteligenci a vzdělání. Navíc lidé, kteří pracují v pomáhajících profesích v sociální a zdravotní sféře, jsou z určitého pohledu ohroženi psychickými potížemi včetně závislosti, víc. Myslím, že máte dost důvodů pro to, abyste mohla přestat - máte vzdělání a potenciál, které by bylo škoda zahodit, máte zázemí, partnera... Dluhy jsou nepříjemná věc, ale ne neřešitelná. Pokud vyhledáte odbornou pomoc, tak se je pouze Vaše záležitost a ta informace by se neměla dostat nikam dál, takže pokud se Vám podaří dát se do pořádku, nikdo se o tom nemusí dozvědět a o své zaměstnání se nebudete muset bát. Pokud máte o svoji budoucnost opravdu velké obavy, můžete vyhledat pomoc i v jiném městě (např. Český Krumlov, Písek, Tábor...). Na to, že berete tři roky, tak máte velké štěstí, že máte zázemí a máte se zatím pořád odčeho odpíchnout. Pokud budete brát dál, tak to tak vůbec nemusí být do budoucna. Taky mě napadá, že pokud berete injekčně, takže by stálo za to si nechat udělat testy na infekční choroby, abyste věděla, zda jste si nepřivodila nějaké zdravotní potíže. Kam se obrátit by Vám poradili v některém z těch léčebných ambulantních center, na něž Vám níže uvádím kontakty. Držím Vám moc palce a kdybyste potřebovala, tak pište. Máte všechny předpoklady to zvládnout. Kontaktní a doléčovací centrum o.s. Háječek (Ambulantní program) F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01 telefon: 386 350 169 MUDr. Kvetoslava Kotrbová AT ambulance při psychiatrickém oddělení nemocnice Nemocnice, České Budějovice, 370 01 telefon: 387 878 732 MUDr. Slavomír Spousta http://www.nemcb.cz Český Krumlov, Poradna U boudy Ambulantní program Špičák 114, Český Krumlov, 381 01 telefon: 736 634 126 Mgr. Jakub Průcha http://www.icmck.cz Kontaktní centrum Auritus Klokotská 114, 390 01, Tábor, 390 01 telefon: 381 255 999 Mgr. Hana Vojtěchová http://www.auritus.cz