poppers & strach
kalimučo
Dobry den. Dlouho sem čichal poppers. Ale řekl bych že asi trochu víc než je zdrávo. Nebyl pro mě problém sám sčichat třeba 20ml týdně. Byl sem u toho napojený furt a všude, uplně všude. Přes den to bylo v pohodě ale v noci sem měl strach. Ale uplně strašný. Jít se v noci vyčůrat byl nepředstavitelný úkol bez toho aniž bych rozsvítil v celém domě. I tak jsem se pořád otáčel jestli za mnou někdo nestojí. Ráno jsem nemohl vstát protože jsem celou noc nespal jak sem se pořád budil se studeným potem po těle. Asi tři týdny už to neberu a cítím rozdíl. Je to normální takový strach?

Odpověděl: Bára Orlíková
Normální ten strach určitě není. Zcela jistě se to pojilo s tím čicháním poppers, i když při častém užíváním se spíše uvádějí zdravotní potíže (bolesti hlavy, závratě, srdeční arytmie). Abych pravdu řekla, nesetkala jsem se s nikým, kdo by poppers užíval tak intenzivně. Ale dlouhodobá intoxikace čímkoli vede organismus a hlavně mozek k produkci některých takových projevů. Možná že oběhové potíže, snížení tlaku mohly vyvolat nějaký úzkostný stav, který se pak dál rozvíjel spolu s následným nedostatkem spánku a vyčerpáním organismu. Jestliže se ty potíže ustoupily nebo zmizely, jakmile jste přestal poppers brát, tak to má souvislost nepochybně. Zkuste u té abstinence zůstat a uvidíte, jestli se to upraví úplně. Předpokládám, že ano a také, že se potíže vrátí, pokud byste zase začal poppers užívat. Pokud by ty potíže dál přetrvávaly i přes abstinenci, tak se ozvěte a zkusíme vymyslet něco, co by Vám pomohlo.