Dobrý den. Jmenuji se Z. Š.Měla jsem velké problémy s drogami. V současné chvíly jsem se dostala do Prahy, kde jsem byla u nevlastního otce a bohužel mi dosti nadával a musela jsem odejít ke kamarádce, ale je to jediné, co tady v Praze znám, neb jinak jsem byla v Jihlavě. Nemám tady nikoho, máma mě vyhodila z domova a otce jsem nikdy nepoznala. Z drog jsem se dostala sama, absolovala jsem ambulatní léčbu a ukončila v CNP velmi dobře, měla jsem pak psychiatra, ale nedokázala jsem s ním mluvit otevřeně. Moc ráda bych pokračovala v léčbě, mám stavy úzkosti a deprese a nevlastní otec mě dohnal do takových krajností, že jsem musela odejít pryč. Chybí mi moc domov a nemám s kým tady mluvit a domů nemůžu, ale už zpátky do drog nechci. Brala jsem heroin, pervitin a ke konci když jsem přestávala kouřila marihuanu. Moc ráda bych Vás poždádala o pomoc, neb jsem v tom sama, domov nemám a vím, že ještě nejsem připravená vše zvládnout sama tady v Praze. Je mi 17 let a snažím se sehnat i práci, ráda bych i studovala, ale tím, že nemám podporu od rodiny, musím řešit nejdřív zázemí. Prosím Vás moc o kontakt s Vámi můj tel. xxx xxx xxx, bohužel jsem ted bez kreditu a nomohu se ozvat sama.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo nejlepší se obrátit na odbornou pomoc. Bohužel odpovídáme na dotazy pouze přes tento web a nemůžeme Vám dát zprávu přes telefon. Pokud abstinujete, tak by byla nejvhodnější varianta kontaktovat Doléčovací centrum SANANIM, které jednak za určitých podmínek nabízí chráněné bydlení a jednak by Vám pomoci případně nějaké ubytování najít a také nalézt práci, popř. nějaké studium (existují i školy při zaměstnání, denní studium by při Vaší situaci asi nebylo možné, protože byste neměla žádné prostředky na živobytí). Doléčovací centrum SANANIM, o.s. Ovčí hájek 2549/64, Praha 5, 158 00 telefon: 251 614 070 Pavla Makovská-Dolanská http://www.sananim.cz Praha 4, Doléčovací centrum, o.p.s. Magdaléna - DC Magdaléna Podolí Následná péče a doléčování Pod Vyšehradem 1, Praha 4, 140 00 telefon: 241 409 838 PhDr. Galina Tomíšková http://www.magdalena-ops.cz Jak na výše uvedených místech, tak především tady by Vám mohli pomoci se sháněním práce. Pracovní a sociální agentura (PSA) o. s. SANANIM 130 00 Praha 3 - Žižkov, Štítného 710/30 Tel.: +420 222 954 098 Fax.: +420 266 315 306 E-mail: agentura@sananim.cz Kdybyste už nemohla bydlet u té kamarádky a nastal nějaký problém, tak by bylo možné se obrátit na toto zařízení, kde by Vám mohli poskytnout dočasné ubytování a nějakou krizovou psychoterapeutickou pomoc. Dům tří přání o.s. Azylový dům Přemysla Pittra pro děti a mládež Karlovarská 337/18 161 00 Praha 6 – Ruzyně Tel./fax: 235 302 698, 607 199 291 Držím moc palce. Vím, že je to pro Vás teď nesmírně těžké, ale určitě se najde nějaké řešení, abyste mohla normálně bydlet, pracovat a být v kontaktu s někým, kdo Vám pomůže řešit věci související s předchozím užíváním drog.