Stav po pervitinu
Patrik
Báro, dobrý den. Pořád se rozhoduji kam vyrazit z Vašeho seznamu, který jste mi poslala a za který děkuji. Mám jen strach mluvit s někým novým o příčině problémů, je to pro mě velmi nepříjemné. Navíc jsem se chtěl zeptat, které z doporučovaných zařízení, případně konkrétně lékař má zkušenosti s uživateli drog, potřeboval bych řešit i somatické problémy, mám neustálý pocit "drobného" pískání v hlavě, které je strašně nepříjemné a startuje u mě pocity úzkosti. Někomu novému bych se i klidě svěřil, ale musím vědět, že mi opravdu pomůže. Jinak je možné, že úzkost přetrvává celý den? Stačí mi trohu špatně spát, přidá se k tomu horší počasí a mám hned problémy. Bojím se horších příznaků, ale jinak než návštěvou lékaře to nezjistím. Co by jste mi pls doporučila? Čekám na odpověď. Patrik

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. Myslím, že nejlépe by Vám mohli pomoci v psychoterapeutické klinice ESET. Tam pracuje několik psychiatrů, kteří mají zkušenosti s uživateli drog a jistě si poradí i s těmi somatickými (popř. psychosomatickými) komplikacemi, které popisujete. Zavolejte tam a domluvte si schůzku. Domluví se s Vámi na prvním setkání, kde podle toho, jak příjmovému lékaři popíšete svůj problém, tak Vám doporučí někoho z kolegů, který by pro Vás byl nejvhodnější a který Vám jistě pomůže to zvládnout. Popřípadě můžete využít to Dejvické psychoterapeutické centrum, kde si myslím, že to bude probíhat obdobně a kde je možná více rodinné prostředí vzhledem k tomu, že tam nepracuje tolik lidí. Záleží také na tom, aby Vám to vyhovovalo, co se týče dojíždění. Kolegy z obou zařízení sice neznám úplně všechny, ale mám o nich dobré reference. Ničeho se nebojte. Chápu, že se Vám do toho nechce a že jste nejistý, ale tím ten problém nevyřešíme :-) Budu Vám držet palce, věřím, že to všechno bez potíží zvládnete. Hodně štěstí. A kdyžtak dejte vědět, jak to dopadlo.