mononukleoza a drogy
to je jedno
dobrý den, přes půl roku beru pervitin teď sem však začal mít horečky a náběh na spálu...doktorka prý ze zkušenosti mi raději udělala testy na mononukleozu a jeji tuseni se potvrdilo mam mononukleozu což pokud vím je napadení jater vím že se nesmím dotknout alkoholu....prvních pár dní sem měl nateklí uzliny a horší starosti ale už to přešlo a zas sem dostal šílenou chuť na "lajnu"....můžu si jí dát???? Bojím se že tím hned první nebo druhou "lajnou" nadobro odělám játra ale bojím se ze chuť bude větší a nevydržím to!!!!!....nemohl bych tu chuť zahnat jinou drogou co játra tolik neničí??? slyšel sem že LSD pro játra není tak hrozný...prosím o ověřenou odpověď!!!! DÍKY

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale už jsme spolu byli v kontaktu prostřednictvím jiného dotazu, který jste psal později a kde jste základní informaci dostal. Samozřejmě, že pokud jste prodělal toto onemocnění, nemůže Vám nikdo doporučit, abyste užíval jakékoli drogy včetně alkoholu (ono to nelze doporučit, ani kdyby jste tu mononukleozu neměl, ale v tomto případě se vystavujte ještě větším rizikům než obyčejně). Alkohol je pro játra v rekonvalescenci po mononukleoze samozřejmě velice nevhodný, ale to samé platí i o pervitinu. Nejenže je to zátěž na játra ve smyslu toxicity pervitinu a jeho nejrůznějších příměsí (nikdy nevíte, co v pouličním pervitinu je, takže důsledky se dají dost těžko posoudit), ale především proto, že je to stimulační droga s velmi razantním účinkem, která organismu způsobí stav, jak kdybyste běžel maraton... což v případě, že by se mělo tělo regenerovat po nemoci, není zrovna nejlepší. Nejde pouze o důsledek na játra, ale i to, že Váš organismus je oslabený celkově a měl byste se šetřit. Shodou náhod jsem kdysi mononukleozu měla a půl roku jsem musela držet dietu, bez alkoholu, kofeinu a ledasčeho dalšího a taky jsem se půl roku měla vyhýbat fyzické námaze a zátěži. Poslední uvedené není dost dobře možné dodržet, pokud si dáte stimulační drogu. LSD taky není věc, kterou by měl být Váš organismus zatížený. Jedna z látek, která nemá tak devastující vliv na organismus, je marihuana. Nicméně pokud se chcete dát skutečně do pořádku, tak je nejmoudřejší vyhnout se dle instrukcí lékaře všemu, co by Vás mohlo ohrozit... Jak se nakonec rozhodnete, je ale samozřejmě jen na Vás. Je pak ovšem potřeba, abyste byl připravený nést důsledky tohoto rozhodnutí.