Závislost na alkoholu
Manžel je již 1/2 roku na pracovní neschopnosti-léčil se pro situační depresi. Začal pít alkohol tajně, všude to skrýval. Potom nastoupil na protialkoholní léčbu (3 měsíce). Asi před měsícem se vrátil a za 2 dny jsem ho nachytala s lahví vodky. Má stále nevyřešený problém -práci v rodinné firmě (nechce přebírat zodpovědnost a obtížně se rozhoduje-nedokáže řešit problémy jinak než alkoholem). Nejhorší je, že je hodně závislý na otci, ten mu radí jak problémy překlenout (ve firmě), ale nevím jestli radí dobře (taky pije). Dochází mě trpělivost Pořád říká, že nepije a pak se přizná kde to měl schované. Lže mě do očí, podvádí, už to není jen pivo, víno, je to tvrdý alkohol. Nejraději bych ho opustila, držíme to jen kvůli dětem, jinak to nestojí za nic. Dlouho to asi nevydržím. Prosím o radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve složité situace, hlavně s ohledem na děti. Nicméně podle Vašeho popisu situace to vypadá, že jste v zásadě rozhodnutá od manžela odejít. Je samozřejmě na zvážení, co bude pro Vás a Vaše děti lepší, ale soužití s někým, kdo je závislý na alkoholu je v každém případě složité a někdy je spíše pro děti výhodou v takovém soužití nebýt. Myslím, že nejlepší by bylo asi nejprve situaci zkonzultovat s někým z odborníků, abyste se v tom mohla lépe zorientovat, zjistila byste jaké máte možnosti, co je možné pro manžela udělat a co už není ve Vašich silách a mohla byste se lépe rozhodnout, jak s tím naložit dál. Možná, že Vaše rozhodnutí odejít naopak přiměje manžela k tomu, aby něco na svém chování změnil. Dokud si neuvědomí, že ho pití v tomto ohledu ohrožuje, tak se obávám, že k tomu nebude mít motivaci. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit. Zatím držím palce. P. S. Někdy je potřeba myslet také na sebe, nejen na ostatní...