Rohypnol s alkoholem
Pavel
Zjistil jsem, že moje manželka (32) začala občasně užívat rohypnol. Po úmrtí její matky na tom není psychicky nejlépe. Nejdříve začala s alkoholem a nyní to tímto způsobem ještě vylepšuje. Mám obavy, aby k něčemu nedošlo, protože po této kombinaci nevypadá vůbec dobře. Situace je asi taková: sedí na zahradě, kouří, vypije cca 1 l vína, a potom si doma dá tabletku. Chtěl bych to s ní probrat, ale zatím nemám žádné informace.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kombinace alkoholu a léků ze skupiny benzodiazepinů (mezi něž Rohypnol patří) může způsobit vážné potíže včetně rozvoje závislosti, s tím, že takto kombinovaná závislost je ještě úpornější než závislost na těchto látkách jednotlivě. O alkoholu i o benzodiazepinech se více informací můžete dozvědět v textech o jednotlivých drogách na našich stránkách, rizika skutečně nejsou zanedbatelná. Určitě bych s manželkou o tom promluvila a myslím, že by bylo dobré, abyste se jí se svými obavami o ní svěřil, řekl jí, že o ní máte starost a že jí chcete pomoci. Zjevně teď potřebuje Vaši podporu. Nevím, jak dlouho situace trvá, ale pokud je to dlouhodobějšího chrakteru, tak bych dost důrazně doporučila, aby manželka vyhledala pomoc odborníka. Lékařem předepsaná medikace (antidepresiva s minimálním rizikem závislosti) a nějaká forma podpůrné psychoterapie by jí mohla pomoci mnohem lépe než to, jak se snaží svůj zármutek a úzkost řešit teď. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohli obrátit. Moc bych s tím neváhala. Chápu, že možná bude pro Vás obtížné o tom se ženou mluvit a přimět jí k návštěvě odborníka, ale myslím, že to bude pro ni to nejlepší řešení. Zatím držím palce a napište.