dceři je 15.té její kamarádce bude 15.dcera se chová stejně jako před tím.žádných změn jsem si nevšimla.jen si našla přítele.je to strašně hodný kluk.ta její kamarádka se ale chová nějak divně.začala lhát,přesvědčila jsem se o tom sama.vymýšlí si,nechce jíst.do jídla jí musím nutit.z její matkou jsem o tom mluvila,ale nechce se o tom bavit ani to nijak neřeší.dotaz č.641409

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pak je možné, že má kamarádka Vaší dcery nějaké potíže s drogami - ten nález injekční stříkačky by tomu dost nasvědčoval. Změny chování, lhaní, nechuť k jídlu mohou být příznakem užívání stimulačních drog, např. pervitinu. Vaše dcera dle Vašeho popisu nejspíš stejné problémy jako její kamarádka nemá. To, že si našla přítele, je v jejím věku normální a neukazuje to na nic negativního. Bohužel v tuto chvíli nemůžete mnoho udělat. S matkou kamarádky jste se o tom snažila mluvit, ale ta nechce problém vidět a vůbec ho nějak řešit. Možná by stálo za to promluvit ještě s dcerou, říct jí, že jste si všimla, že má její kamarádka potíže, že máte podezření, že užívá drogy a že máte o kamarádku i dceru obavy. Zeptejte se jí na její názor, na to, co si myslí o drogách, mluvte s ní otevřeně o tom, jak se má, co prožívá... Více Vám asi nejsem schopná poradit. Každopádně je dobře, že jste napsala, jestliže jste měla obavy a pochybnosti. Pokud by se situace nějak změnila a potřebovala jste k tomu ještě něco vědět, tak samozřejmě napište. Zatím přeji hodně štěstí.