mám strach že to nezvládnu--...
michaelaaaa
Dobrý den, je mi 17 let. Vždy jsem měla na drogy svůj názor. Byl to odpor a nemohla jsem pochopit jak to někdo může brát. Jenže....trpím depresemi, už dost dlouho, sebepoškozování a nic mi nepomáhalo. Kamarádka přede mě dala pervitin.Já jsem si ho vzala. Bylo to fajn, ale přehnali jsme to a já řekla že už si to nikdy nevezmu. Omyl. Měla jsem to ještě párkrát.Řekla jsem si že já na tom nebudu a nejsem závislá a beru to opravdu jen proto abych si srovnala myšlenky.První byla pauza měsíc, pak 14 dní a pak týden. Bojím se že do toho spadnu a hlavně proč píši.V září nastupuji na psychiatrii kvůli depresím atak, ale nechci aby se to tam dozvěděli ??budou mi dělat testy když si budou myslet že jsem závislá ??začnu brát antidepresiva, může to nějak ovlivnit ten pervitin. ,??celých pět let trpím depresema, nejsem dlouho šťastná, je to těžký vzdát se pervitinu, když je mi konečně dobře ::.......děkuji za radu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Domnívám se, že bez Vašeho vědomí, resp. bez vědomí Vašich rodičů (není Vám 18 let), Vám nikdo testy na drogy dělat nebude. Pervitin se v krvi ani moči příliš dlouho neudrží (obzvlášť jesli užíváte s touhle frekvencí), jedině že by dělali opravdu podrobné (tudíž i drahé) krevní testy. Mezi základní účinek pervitinu patří právě to, co popisujete: zvyšuje sebevědomí a dává člověku pocit, že svět není tak strašné místo k žití. (Více informací najdete na www.drogovaporadna.cz v sekci stimalancia, pervitin.) Nedivím se, že Vám tolik zachutnal, obzvlášť když máte tak vleklé deprese. Kdybyste se téhle "berličky" dokázala na dobu do nástupu na psychiatrii zbavit, bylo by to jistě bezpečnější. Takhle riskujete, že Vám pervitin zachutná. A kdo ví, jestli by se Vám pak chtělo nastupovat někam na psychiatrii a vzdát se ho?! I kdybyste nezvládla abstinovat, nebojte se na tu psychiatrii nakonec nastoupit a zkusit společně s lékaři najít lék, který by Vám pomohl a byl bezpečnější než pervitin. Oni ty antidepresiva sice nenavodí tak silný stav jako pervitin, ale mají jednu velku výhodu: nejsou návykové. Brát antidepresiva v kombinaci s pervitinem je trochu zbytečné - jedno by mohlo stačit, co Vy na to? Držím palce a přeju hodně štěstí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.