jsou bidies škodlivá?
kaacza
Dobrý den, přestala jsem kouřit cigarety a když mam fakt chuť na cigáro, dám si místo toho bidiesko. Jak moc škodí bidieska zdraví? Můžu mít dobrej pocit z toho, že už nekouřim cigarety? Děkuju, hezký den, KV

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím, "bídíska" nebo "eukalyptové cigarety" (indické cigarety Bee Dees), jsou tvořené tabákovým, nikoli eukalyptovým listem. Obsahují tedy nikotin a zdravotní rizika spojená s jejich kouřením jsou tedy stejná jako u jiných tabákových cigaret. Bylinkové a ostatní beztabákové cigarety jsou předmětem stejných spalovacích zákonitostí jako tabákové cigarety. Při spalování tedy vzniká jak oxid uhelnatý, nebo dehet, tak i další rakovinotvorné látky. Uvádí se, že nikotin v tabáku má za následek vznik závislosti. Závislost je však mnohem širší pojem a má řadu složek, kromě této farmakologické. Závislost na látce, tzv. farmakologická (např. na nikotinu) se pojí se závislostí psychosociální (tj. zvyk kouřit - závislost na činnostech a dění v okolí, které se s kouřením pojí). Kouření "bídísek" Vám tedy nezpůsobí látkovou závislost, ale má stejný potenciál vyvolat závislost psychosociální. Stačí Vám tato odpověď?