rada nad zlato2
BB
Dobrý den, na začátek chci poděkovat za rychlou odpověď, říkáte že by jste mi mohla poradit pokud vám danou situaci trošku více objasním, tak se o to pokusím. Moje partnerka pracuje v podniku kde dělá i noční směny, a pravidelně v posledních 3měsících, se mi po příchodu z práce nezdá uplně ready! Proto ty testy!!! Vzhledem k tomu že nejsem taky tak uplně bez poskvrny, tak poznám jak se člověk chová,a jak vypadá když je tzv. vyjetej! Její příznaky začínající od, velmi zvětšených panenek,silnému pocení,hyperaktivity,nespavost bez jakého koliv náznaku únavy po 16hodinové noční šichtě,v poslední době vykroucenost, robůtkovská grimasa úst,popraskané rty, agrese,prudká změna nálad, a v neposlední řadě neustálé smrkání,popotahování,a uhejbavé pohledy,mohl bych pokračovat do nekonečna. Říkáte že kalium chlorátum není nijak organismu škodlivé, ale je přece na předpis! V nedávné době jsem u ní také našel léky na hubnutí s názvem Lindaxa,zjistil jsem, že léky jsou opět pouze na předpis. V té době kdy se tato událost odehrála, následovala nekonečná debata o tom proč a jak?! protože opravdu hubnout nepotřebuje. Bylo mi přislíbeno že více tyto léky užívat nebude tak nevim,ale i kdyby je stále užívala tak si nemyslím, že by tento lék dokázal navodit takovou "vyjetost" kterou na ní pozoruji, ale nejsem znalec, takže je možné že se pletu,a pak v tom případě bych vás chtěl požádat o radu jak bych měl pokračovat, protože už opravdu nevím jak dál, již dvakrát jsem provedl test,a to vždy ve chvíli kdy jsem si myslel že se opravdu nemohu mýlit, testy však byly negativní. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o přítelkyni obavy. Lindaxa je skutečně lék na hubnutí, může mít i nežádoucí účinky jako je nespavost a agitovanost jinak typická pro užívání drog. Nedokážu takto přes internet posoudit, zda chování Vaší přítelkyně má souvislost s užíváním tohoto léku nebo zda je důsledkem užívání stimulačních drog. Nebo obojího dohromady... Kalium je na předpis, ovšem teď jsem na webu Státního ústavu pro kontrolu léčiv (www.sukl.cz) zjistila, že se jedná o homeopatický lék a ty jsou všechny na předpis. Homeopatický lék ovšem nemůže jistě Vaší přítelkyni uškodit. Nevím, jak se přítelkyně dostala k léku Lindaxa, pokud nemá problémy s nadváhou. Napadá mě, jestli neměla v minulosti nějaké potíže označované jako porucha příjmu potravy (anorexie, bulimie). Její chování třeba pak může vykazovat znaky, které mohou být podobné jako při užívání drog, ale jsou způsobené zneužíváním léků na hubnutí. Některé z takových léků obsahují i látky podobné nelegálním stimulačním drogám a mohou způsobit i závislost a symptomy podobné jako při užívání drog (např. lék Adipex Retard). Nevylučuji ovšem, že Vaše přítelkyně nezneužívá nelegální drogy. Tyhle dvě "závislosti" - porucha příjmu potravy a užívání drog - bývají někdy propojené. Testy mohly být negativní z důvodu, že drogy neužívá, test nemusel být spolehlivý /i když spolehlivost orientačních testů z moči je kolem 99%, takže je to nepravděpodobné, zvláště 2x za sebou) nebo přítelkyně užívá jiné drogy než na které byl test určen (pokud jste koupil test na pervitin, mohl být negativní v případě, že přítelkyně bere kokain). Možná by bylo fajn, kdybyste si o situaci mohl promluvit s někým z odborníků osobně, ideálně i spolu s přítelkyní. Pokud totiž při vyjasnění situace bude někdo další, nejlépe tedy profesionál, tak Vaše komunikace bude jednak víc usměrněná, jednak Vám odborník může sdělit užitečné informace a může Vám pomoci se lépe dohodnout. Když mi napíšete, odkud jste a kolik je Vaší přítelkyni i Vám let, tak bych Vám mohla někoho z kolegů doporučit. Zatím držím palce.