Závislost
Koudelka
Dobrý den, vzal jsem si před několika lety ženu s dvěma dětmi. Už před sňatkem se mi svěřila, že kdysi byla závislá na pervitinu. Naše manželství bylo krásné, ale dostavily se různé krizové situace. Do toho všeho jsem dostal nabídku na zaměstnání v zahraničí, což byla poslední příčina našeho pozdějšího rozvodu. V dnešní době jsme již dva roky rozvedeni. Stále se stýkáme, jak občas na kávu, tak i za účelem sexu. Byl jsem dva měsíce bez kontaktu s ní a po našem posledním setkání jsem měl dojem, že se něco děje. Na můj dotaz mi odpověděla, že začala opět brát pervitin. Důvod prý byl, že toho na ní občas je moc (studuje VŠ při zaměstnání), dítě v pubertě, atd. Jelikož jsme si stále dosti blízcí, tak jsem i jediná osoba, které se odhodlala svěřit. V zaměstnání jde zatím stále výše, ve škole výborné výsledky, ale již cítí, že se jí to začíná vymykat z rukou. Je jen otázkou času, než do toho spadne opět úplně! Dohodli jsme si, že najdeme nějakou pomoc. Více méně to ale bude na mě a já si nevím rady. Potřebuji poradit kam a za kým se obrátit o pomoc. Uvědomuje si svůj problém a je ochotna ho i řešit. Děkuji za pomoc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo nejlepší, kdyby vaše ex-manželka vyhledala osobně odbornou pomoc. Můžu Vám doporučit někoho z kolegů, kam by se mohla obrátit. Víc než že jí předáte tento kontakt, případně ji na první setkání doprovodit, ovšem pro ni udělat nemůžete. Dál už to bude na ní. Pokud byla v minulosti na pervitinu závislá, ale pak měla dlouhé období, kdy abstinovala, má práci, studuje školu a stará se o děti, tak myslím, že by bylo nejlepší využít nějaké ambulantní léčby, která by neomezila její pracovní ani rodinné aktivity, ale která by jí pomohla se opět stabilizovat. Zázemí i motivaci k léčbě zřejmě má. Má zkušenost s dlouhým obdobím života bez drog. Nevím, jak dlouho teď trvá její pervitinová recidiva, ale myslím, že by se jí mělo podařit to zvládnout a vrátit se k abstinenci. Ovšem čím déle bude její nynější braní drog trvat, tím bude návrat horší, takže je potřeba to zastavit co nejdřív. MOhu Vám doporučit následující kontakt: Denní stacionář 170 00 Praha 7, Janovského 26 Tel.: +420 220 803 130, +420 220 800 041 Mobil: 605 212 175 E-mail: stacionar@sananim.cz vedoucí PhDr. Ilona Preslová Více info najdete na http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=9 Myslím, že to pro Vaši ženu bude nejlepší řešení. Držím Vám oběma palce.