Bojim se o sebe!!
Rachel (19)
Zdravim Vas a prosim o radu, asi pred mesicem jsem poprve zkusila pervitin-nitrozilne..od te doby jsem frcela temer non-stop..Udelala jsem si pauzu,abych se trochu vzpamatovala ,ale bohuzel jsem to vydrzela jenom tyden.Tet uz v tom zase ctvrty den jedu a vim,ze jen tak asi neprestanu.Vsechno jde stranou a ja ziju jenom pikem.Za ten mesic se ze me stal uplne jiny clovek.Uvedomuji si ,ze padam do tech nejvetsich sracek ,ale nedelam s tim NIC!!Ani nevim ,co vlastne po Vas chci...STRASNE se bojim zavislosti ,ale stejne mi ten strach vubec nepomaha v tom ,abych se alespon trochu krotila a nervala to do sebe po takovych kvantech.Jsem uplne BLBA!!Neovladam se...Predem MOC diky za jakoukoli odpoved..

Odpověděl:
Dobrý den, určitě je dobře, že si uvědomujete, že při způsobu braní, jaký popisujete, "padáte do sraček" a obavy ze závislosti jsou myslím docela oprávněné. Ne že byste po měsíci byla závislá v tom klasickém slova smyslu, ale máte k tomu poměrně nakročeno, protože sama píšete, že jen tak asi nepřestanete. Na druhou stranu je tam to "asi", takže vlastně i s možností to zastavit tak nějak počítáte. Jen se vám do toho nejspíš moc nechce, protože vás pervitin baví a žádné zásadní "sračky" zatím nedorazily. Tak si říkám, proč je pro vás pervitin tak strašně důležitý, co vám v životě nahrazuje nebo překrývá, že po měsíci máte obavy, že se ho nedokážete vzdát...(třeba nějaký stres, depresi, nespokojenost, zklamání, nudu...). Zkuste se nad tím zamyslet a popřemýšlet, jestli by to nešlo pořešit nějakým méně rizikovým způsobem, než je pervitin. Třeba by vám pomohlo to s někým probrat i osobně a ujasnit si, jak z toho vystoupit včas. Protože jinak ty "sračky" dříve či později přijdou (a taková toxická psychóza není nic příjemného). Možná by nebylo od věci se obrátit na kontakní centrum - káčko - ve Vaše regionu (kontakty najdete na www.drogy-info.cz rubrika "mapa pomoci") a domluvit si nějakou konzultaci. No a vzhledem k tomu, že berete injekčně (což je ten nejrizikovější způsob), můžete tam případně získat taky docela užitečné info ohledně bezpečnější aplikace a využít výměnný program. Jde o to, abyste se udržela zdravotně v pořádku, než se rozhodnete, že s tím seknete... Každopádně vám přeji hodně štěstí a držím palce.