informace
loko
prosim mam pratele kteri berou drogy,a docela me zajima vsechno kolem zavislych lidi... hlavne tech na pervitinu. Mohly by jste mi poradit nejake webove stranky nebo ruzne blogy?? hlavne ty ,kde jsou rozhovory s {vylecenymi i nevylecenymi} narkomany,jejich pribehy,rozhovory atd... nemyslim podrobnosti o drogach,to uz znam nazpamet ale primo o lidech... mockrat dekuji.. loko

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Příběhů naleznete spoustu i v beletrii - ať už se jedná o osobní zpověď nebo o záznam něčího příběhu. Posílám níže uvedený seznam literatury v češtině, kde můžete ledacos nalézt. Co se týče zdrojů na internetu, tak na www.drogy-info.cz/index.php/web_a_drogy (národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti) najdete řadu odkazů na české i zahraniční weby o drogové problematice, od odborných až po všelicjaké jiné. Na www.biotox.cz/drogy (Encyklopedie rostlinných drog) najdete tzv. intoxication reports (popis zkušeností s vlastní intoxikací nejrůznějšími drogami). Musíte se ale na stránce zaregistrovat, jinak Vás to do reportů nepustí. Podobné reports, ale v angličtině najdete na http://www.erowid.org/experiences. Nicméně na tomto webu najdete popis zkušeností se všemi typy drog, nejen s přírodními drogami. Na webu Drogového informačního centra www.drogy.net/portal/ilegalni-drogy/pribehy/ najdete také něco. Víc Vám asi už nenapovím. BURROUGHS, W. S.: Feťák. Odeon, Praha 1992 D´AMATO, B.:Špinavá hra. Středoevropské nakl., Ostrava 1996 ELLIS, B. E.: Míň než nula. Votobia, Olomouc 1993 GILBERT, G.: Až do krajnosti. Portál, Praha 1994 GILBERT, G.: Bratr vyvržených. Portál, Praha 1993 HOLKA, P.: Normální pako. Fortuna Print, Praha 1993 CHRISTIANE, F.: My děti ze stanice Zoo. Oldag, Ostrava 1995. (dříve: MF, Praha 1987) JOHN, R.: Memento. Čs. spisovatel, Praha 1989 KEULSOVÁ, Y.: Zpackaný život. Allegro, Praha 1993 LINHART, O.: Mě nesmí nikdy prosit. Akropolis, Praha 1996 MINARČÍK J.: Čtvrtý rozměr závislosti. Maťa, Praha 1997 PETR, K.: Já - bývalý toxikoman. Empatie, Praha 1996 (autentická výpověď) VACEK, J.:Žít třeba i na kolenou. SNTL, Praha 1991 Bulgakov M. A.: Morfium. Volvox Globator, Praha 1999. Hanykovics, R.: Pro drogy nemá smysl umírat. Praha, Albatros 2006.