toxicita extaze
life
Dobry den, chtel jsem nejake sirsi info o toxicite (nebo neurotoxicite?) mdma... slysel jsem ze po uziti extaze je teoreticky mozne snizit jeji negativni ucinky nejakymi latkami? zajimalo by mne jestli byly provedeny nejake studie ktere to potvrzuji...potom take ktere latky tohle zpusobuji a zda jsou volne dostupne...cim vic mi o tom reknete tim lepe, nejake blizsi info o tomto se nehleda zrovna idealne... dekuji,preji hezky den! =)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Všechny potřebné a podrobné informace o toxicitě (a neurotoxicitě, která byla ovšem prokázána pouze na myších)najdete na níže uvedených odkazech. Ohledně látek, které ovlivňují průběh intoxikace a zmírňují dopady extáze jsou výzkumy poměrně nejednotné, uvádí se, že některé typy antidepresiv (SSRI) mají vliv na průběh intoxikace a jsou neuroprotektivní. Dále se výzkumy zmiňují o antioxidantech (běžně dostupné doplňky výživy) a o některých dalších látkách. Souhrnné informace o extázi s obrovským množstvím odkazů na odborné zdroje i články v médiích (v angličtině) www.erowid.org/chemicals/mdma Informace o extázi včetně databáze extází zachycených v ČR (Farmakologický ústav 3. LF UK) a přehledovým článkem o extázi www.lf3.cuni.cz/drogy www.lf3.cuni.cz/drogy/articles/prehledextaze.html Informace o extázi a některých výzkumech kolem extáze (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti) http://www.drogy-info.cz (rubrika Ilegální drogy / Extáze / článek Extáze jako lék, dále článek Extáze může spustit geneticky podmíněnou depresi, článek a publikace ke stažení Nové syntetické drogy, podrobný text o extázi). V rubrice Publikace / Monografie / Drogy a drogové závislosti najdete ke stažení celou publikaci zaměřenou na drogovou problematiku, včetně velmi podrobných informací o jednotlivých drogách, o léčebném systému v ČR apod. Doufám, že Vám to takhle stačí.