bojím se
našla jsem v kabelce u dcery kamaradky stříkačku.zatím nepoužitou.jak poznám,že někdy brala drogy.nebo to zkoušela.mám strach.mám stejně starou dceru a bojím se o ní.zatím mi tvrdily,že není jejich.udajně jí to někdo dal do kabelky.jak to poznám na jedné,nebo na druhé.moc vám děkuji za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vaše obavy jsou myslím na místě. Informace, že se injekční stříkačka ocitla někomu náhodou v kabelce nebo jinde v osobních věcech, obvykle nejsou zcela pravdivé. I pokud by informace pravdivá byla, což není pravděpodobné, tak to stejně znamená, že se dceřina kamarádka pohybuje na místech, kde jí někdo takovou věc může do kabelky dát nebo že se stýká s lidmi, kteří drogy injekčně užívají. Bohužel o dceři ani o její kamarádce nepíšete víc informací - kolik jim je, jestli pozorujete nějaké změny v chování, v zájmech, v prospěchu ve škole apod. Informace o tom, jak vypadají varovné signály, které mohou znamenat, že dítě užívá drogy a informace a rady, jak se zachovat, když máte podezření na užívání drog, najdete jednak na našem webu v rubrice Pro rodiče a na webu www.odrogach.cz v sekci Rodiče. Když byste se potřebovala na něco dalšího zeptat nebo poradit, jak dál, tak určitě napište.