Je závislý?
slečinka
Dobrý den, doslechla jsem se o svém příteli, že bere pervitin. Vyděsilo mě to, nikdy jsem si u něj nevšimla zvláštního chování. nevím, co si o tom všem myslet. Můžete mi, prosím, poradit, jak mám zjistit, kde je pravda? Když se ho na to zeptám, bude podle mě stejně zapírat. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc podrobností, takže nevím, jestli jsme Vám schopni dostatečně konkrétně odpovědět. Pravdou je, že nápadné zhubnutí a různé nespecifické tělesné potíže (bolesti hlavy, žaludku, kloubů) mohou být příznakem užívání stimulačních drog, obzvláště to zhubnutí, protože stimulační drogy včetně pervitinu způsobují, že člověk nemá chuť k jídlu. Ty ostatní příznaky souvisí jednak s tímto (bolesti žaludku, křeče v břiše) a také s tím, že organismus nejenže pod vlivem pervitinu necítí hlad, ale ani nemá potřebu spánku. Takže je člověk schopen i několik dní pod vlivem pervitinu nespat a organismus je předrážděný a přetížený (od toho ty bolesti hlavy, bolesti kloubů). Možná, že to jeho stěžování na zdravotní stav má původ v tom, že bere pervitin, možná že ne. Těžko to však mohu přes internet posoudit. Navím také, nakolik důvěřujete zdroji, od nějž máte informaci, že přítel bere pervitin. Možná, že by přece jen nebylo od věci s přítelem o tom zkusit promluvit. Jinak nezjistíte, jak bude na Váš dotaz reagovat. Podle toho, jak se zachová, můžete teprve začít uvažovat o dalším postupu. Kdyžtak zkuste napsat, jak se to vyvíjí a zkusíme případně něco vymyslet. Zatím přeji hodně štěstí.